بین الملل

چین قرارداد خرید مس به یوآن را در بورس شانگهای راه‌اندازی می‌کند

چین، بزرگترین مصرف‌کننده فلزات در جهان، به دنبال باز کردن بازارهای کالای خود است. دولت چین خواهان افزایش قدرت قیمت‌گذاری خود در بازارهایی است که در آنها حاکم است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، چین، بزرگترین مصرف‌کننده فلزات در جهان، به دنبال باز کردن بازارهای کالای خود است. دولت چین خواهان افزایش قدرت قیمت‌گذاری خود در بازارهایی است که در آنها حاکم است.

از روز پنج‌شنبه سرمایه‌گذاران خارجی قادر خواهند بود در بورس بین‌المللی انرژی شانگهای قراردادهای پیش‌خرید مس را معامله کنند. این قراردادها با قراردادهای ویژه تاجران داخلی برابر خواهد بود اما مالیات و تعرفه‌های کالا از آن حذف شده است. طبق این قراردادها مس در انبارهای خارج از محدوده گمرکی تحویل داده خواهد شد تا به بورس شانگهای اجازه دهد رقابت فعالی با بورس لندن داشته باشد.

طبق اعلام ام‌بی‌او کپیتال مارکتس، چین حالا بیش از نیمی از مصرف مس جهان را به خود اختصاص داده است. چین در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۹ درصد مس جهان را مصرف می‌کرد و در سال ۲۰۰۰ این میزان ۱۲ درصد بود.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد واردات مس چین در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد جهش کرده و به ۴.۹۹ میلیون تن رسیده است. این از واردات مس در کل ۲۰۱۹ که برابر با ۴.۹۸ میلیون تن شده بود هم بیشتر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا