شاخص بورس مقتدرانه ارتفاع ۱.۵میلیون واحد را پس گرفت

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۲هزار و ۴۲۹واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳میلیارد و ۳۱۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و ۹۰۱میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و ۹۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۲هزار و ۴۲۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۳هزار و ۱۰۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، بانک پارسیان و گروه صنعتی پاکشوما با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۴۸۰واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۲۰۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۶۸۰واحد، آزاد شناور ۳۶۲۲۰واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۲۵۰۷۶ و ۶۰۷۹۱ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۴میلیارد و ۴۰۶میلیون ورقه به‌ارزش ۷هزار و ۴میلیارد تومان در ۱۱۱۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۹۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۲۰۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و سنگ‌آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، تولید نیروی برق دماوند و تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/+

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل