کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت خام روسیه در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰

قیمت پایین نفت و تعهد به قرارداد اوپک پلاس، صادرات نفت روسیه را ۱۰ درصد از نظر مقدار و ۴۰.۶ درصد از نظر ارزش در ۱۰ ماه اول ۲۰۲۰ پایین آورده است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، صادرات نفت خام روسیه از ژانویه تا اکتبر یعنی ۱۰ ماه اول سال جاری میلادی به خاطر تقاضای کمتر و قرارداد اوپک ‌پلاس ۱۰.۴ درصد از نظر مقدار نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافت.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

 ارزش صادرات نفت خام روسیه ۴۰.۶ درصد در همین دوره به خاطر سقوط قیمت نفت، نسبت به سال گذشته میلادی پایین آمده  و به ۶۰.۳۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

 مقدار صادرات نفت خام روسیه تنها در ماه اکتبر ۲۵.۳ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ کاهش داشت و ۰.۹ درصد نسبت به ماه قبل پایین آمده بود. ارزش صادرات نفت روسیه هم ۵۱.۹ درصد در ماه اکتبر نسبت به سال قبل کاهش داشت.

 روسیه به جز ماه مارس و اوایل آوریل، در سایر ماه‌های ۲۰۲۰ به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بود. دور جدید کاهش تولید اوپک پلاس در ماه مه ۲۰۲۰ آغاز شد و بسیار بیشتر از قرارداد قبلی بود.

 ائتلاف اوپک پلاس در همین ماه تصمیم گرفت تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود از ژانویه ۲۰۲۱ اضافه کند. بنابراین کاهش تولید اوپک‌پلاس به جای ۷.۷ برابر با ۷.۲ میلیون بشکه در روز خواهد بود. وزرای اوپک پلاس به صورت ماهانه دیدار خواهند کرد تا پس از بررسی بازار، در مورد سیاست تولید در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری کنند. اجلاس وزارتی بعدی در چهارم ژانویه تشکیل خواهد شد.

 علیرغم نگرانی‌های جدید در مورد تقاضای نفت به خاطر شیوع ویروس جدید کرونا، روسیه هنوز هم موافق ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر افزایش تولید از ماه فوریه است.

 انتهای پیام/۷۳

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل