انرژی

ساعی: تفاهم‌نامه بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز نویدبخش اخبار خوب اقتصادی است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انعقاد تفاهمنامه بهینه سازی پالایشگاه تبریز با کره جنوبی، نوید بخش اخبار خوش اقتصادی برای مردم استان و ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، زهرا ساعی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز بین ایران و کره جنوبی گفت: انعقاد این تفاهمنامه در آخرین روزهای دولت یازدهم، حاکی از توجه جدی دولت به مردم آذربایجان است که باید از جدیت مسئولان استانی و به ویژه استاندار محترم در این راستا نیز تشکر کرد.

وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تأمین فاینانس و اجرای پروژه ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تبریز میان ایران و کره جنوبی اعلام و اظهار کرد: اعتبار لازم برای اجرای این قرارداد، بالغ بر ۱.۶ میلیارد یورو است که بر اساس این قرارداد، نفت کوه بر اساس استاندارد یورو ۵ به فرآورده‌های باارزش نفتی تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید

با امضای این توافقنامه ۴۸ ماهه، تولید نفت کوره از ۲۰ درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه تبریز به کمتر از دو درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده‌های پالایشگاه از جمله بنزین، گازوئیل، تأسیسات گوگردزدایی و دیگر تأسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا