ساعی: تفاهم‌نامه بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز نویدبخش اخبار خوب اقتصادی است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: انعقاد تفاهمنامه بهینه سازی پالایشگاه تبریز با کره جنوبی، نوید بخش اخبار خوش اقتصادی برای مردم استان و ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، زهرا ساعی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز بین ایران و کره جنوبی گفت: انعقاد این تفاهمنامه در آخرین روزهای دولت یازدهم، حاکی از توجه جدی دولت به مردم آذربایجان است که باید از جدیت مسئولان استانی و به ویژه استاندار محترم در این راستا نیز تشکر کرد.

وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تأمین فاینانس و اجرای پروژه ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تبریز میان ایران و کره جنوبی اعلام و اظهار کرد: اعتبار لازم برای اجرای این قرارداد، بالغ بر ۱.۶ میلیارد یورو است که بر اساس این قرارداد، نفت کوه بر اساس استاندارد یورو ۵ به فرآورده‌های باارزش نفتی تبدیل می‌شود.

با امضای این توافقنامه ۴۸ ماهه، تولید نفت کوره از ۲۰ درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه تبریز به کمتر از دو درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده‌های پالایشگاه از جمله بنزین، گازوئیل، تأسیسات گوگردزدایی و دیگر تأسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا
خروج از نسخه موبایل