صنعت، معدن، تجارت

پیشرفت قاطع چین در نابودی فقر مطلق با وجود بحران کرونا

با وجود تأثیرات بی سابقه بحران کرونا، دولت چین در سال جاری میلادی موفق شد نام ۵۲ شهر را که در لیست شهرهای فقیر باقی مانده بودند، از این فهرست حذف کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، عبدالجلیل تهتئی، یک نانوای ماهر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در شمال غرب چین می تواند هر روز ۵۰۰ تا ۶۰۰ قرص نان که قوت اصلی و محبوب این منطقه است، درست کند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

وی با مهارت برجسته خود می تواند ماهانه بیش از ۵۰۰۰ یوان (حدود ۷۶۹ دلار آمریکا) در یک نانوایی در شهرستان آکتو در جنوب سین کیانگ درآمد کسب کند.

این نانوایی امسال به عنوان بخشی از اقدامات دولت چین برای کاهش فقر با توسعه مشاغل محلی افتتاح شد.

به دلیل تجهیزات بهتر و تکنیک های مدرن، این نانوایی می تواند هر روز ۲۰۰۰۰ نان درست کند. اجیم ماموت، رئیس این نانوایی می گوید حدود ۳۰۰ فقیر از تجارت پر رونقی بهره مند شده اند و به طور متوسط ماهیانه حدود ۴۰۰۰ یوان حقوق می گیرند.

موفقیت این نانوایی نشان می دهد که اقدامات هدفمند دولت چین برای مبارزه با فقر چگونه تاثیر داشته است و اینکه چگونه مناطق دورافتاده و کمتر توسعه یافته می توانند از نقاط قوت خود برای رفع فقر استفاده کنند.

در ماه نوامبر، آکتو، یکی از غربی ترین شهرهای چین که تعداد زیادی از اقلیت های قومی در آن زندگی می کنند، به همراه ۹ شهرستان دیگر در سین کیانگ از لیست ملی فقر حذف شد.

با وجود تأثیرات بی سابقه بحران کرونا، دولت چین امسال موفق شد در سراسر این کشور ۵۲ شهرستان باقیمانده در لیست فقر را حذف کند.

این موفقیت سخت پس از دهه ها تلاش بی وقفه در پرجمعیت ترین کشور جهان رقم خورد. از زمان شروع اصلاحات در اواخر دهه ۱۹۷۰ ، چین بیش از ۷۰۰ میلیون نفر را از فقر نجات داده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا