صنعت، معدن، تجارت

۱۰۰ واحد تولیدی غیرفعال آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز و با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: با اینکه شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و مشکلات تحریمی نیز واحدهای صنعتی و تولیدی را با چالش‌هایی مواجه کرده است ولی طی دو سال گذشته هیچ واحد تولیدی استان تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا هیچ نیرویی در واحدهای تولیدی استان تعدیل نشده است، گفت: آذربایجان شرقی از نظر طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در رتبه دوم و سوم کشور قرار دارد.

پورمحمدی به رونق صادرات غیرنفتی از این استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بالایی دارد، گفت: در سال‌های گذشته صادرات غیرنفتی این استان ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی از تولید ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی، یکی از مهمترین استان‌های کشور به لحاظ قابلیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات است.

استاندار آذربایجان شرقی به وجود واحدهای صنعتی مختلف در این استان اشاره داشت و افزود: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی عمده در این استان فعال است.

وی به فعالیت ۱۳ واحد خودروسازی در این استان نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی پتانسیل‌های بالایی دارد که باید از آنها استفاده کنیم.

پورمحمدی آذربایجان شرقی را قطب شیرینی و شکلات کشور اعلام کرد و گفت: تبریز به عنوان پایتخت شیرینی و شکلات ایران نامگذاری شده و محصولات آن به ۸۰ کشور صادرات انجام می‌گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا