احداث ۲۰ واحد تولیدی اقتصادی استان مرکزی در سال ۹۹

اراک- استاندار مرکزی گفت: ۲۰ واحد تولیدی اقتصادی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی طی سال جاری در استان مرکزی احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگارمهر، سید علی آقازاده ظهر پنجشنبه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: اجرای این طرح‌های اقتصادی در روند ایجاد اشتغال و بهبود فضای اقتصادی و کاهش بیکاری می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سایه تلاش مضاعف، صنعتگران و فعالان اقتصادی، پیشرفته طرح‌های اقتصادی مقاومتی استان مرکزی تا پایان سال جاری کامل شود و موفقیت صد درصد در این حوزه حاصل شود، افزود: استان مرکزی، در سال جاری به عنوان یکی از کانون‌های موفق در سرمایه‌گذاری و جهش تولید و رونق اقتصادی در کشور معرفی شده است و این جای تقدیر و قدردانی از همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان که به نوعی در این مسیر همراه بودند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۲۰ میلیون دلار صادرات از این استان به ۹۰ کشور هدف صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال و فرصت باقیمانده سال جاری میزان صادرات استان به بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

آقازاده با بیان اینکه از فعالیت قطب صنعتی اراک چهار دهه می‌گذرد و یکی از مناطق موفق بخش خصوصی به شمار می‌رود، افزود: مهم‌ترین مشکل در این بخش انتقال اسناد با قیمت زمان واگذاری زمین است و گره گشایی از چالش‌های این شرکت صنعتی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد و معاون اقتصادی استانداری وظیفه دارد پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل