اقتصاد سوئیس ۴ درصد در ۲ سال آینده رشد می‌کند؟

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس در پیش‌بینی خود در ماه دسامبر اعلام کرد انتظار دارد تولید ناخالص داخلی این کشور ۳ درصد در ۲۰۲۱ و ۳.۱ درصد در ۲۰۲۲ رشد کند.در خوشبینانه‌ترین سناریو پیش‌بینی می‌شود اقتصاد سوئیس ۴ درصد در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اقتصاد سوئیس احتمالاً دو برابر نرخ معمول در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی آن حدود ۴ درصد در هر دو سال افزایش می‌یابد که نتیجه بالا رفتن تولید به دنبال بهبودی از همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دولت سوئیس در سناریوی خوش‌بینانه خود انتظار دارد اقتصاد جهان از اواسط ۲۰۲۱ رو به بهبودی رود که به اقتصاد صادرات محور سوئیس کمک خواهد کرد.

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (SECO) در پیش‌بینی خود در ماه دسامبر اعلام کرد انتظار دارد تولید ناخالص داخلی این کشور ۳ درصد در ۲۰۲۱ و ۳.۱ درصد در ۲۰۲۲ رشد کند. تولید در سوئیس ۳.۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافت که بیشترین کاهش تولید از ۱۹۷۵ بود.

 رشد سالانه اقتصاد سوئیس معمولاً حدود ۱.۷ درصد است. در خوشبینانه‌ترین سناریو پیش‌بینی می‌شود اقتصاد سوئیس ۴ درصد در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد کند.

 

 رکود سال ۲۰۲۰ که نتیجه کاهش سفارشات و تعطیلی طولانی مدت بخش خدمات بود، باعث شد اقتصاد سوئیس ۷۲ میلیارد فرانک (۸۱.۳۲ میلیارد دلار) ضرر و زیان داشته باشد.

 کمک‌های دولتی که ۵ درصد تولید ناخالص داخلی سوئیس را تشکیل می‌داد، مانع بدتر شدن این رکود شد و بسیار بیشتر از کمک‌هایی بود که طی بحران مالی صورت گرفته بود.

 سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که اقتصاد آن توسط خدمات مالی و داروسازی اداره می‌شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل