انرژی

راستینه: آب را به عنوان مساله ملی و با توجه به حقوق استان‌های مبدا ببینیم

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مساله آب باید با نگاه به حقوق مردم استان‌های مبدا مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نمی‌شود مردم کنار آب تشنه باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد راستینه در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در استانی که ۱۱ درصد منابع آب کشور را دارد مردم مظلوم آن استان از آب شرب هم بی‌بهره هستند و بعد از سالیان خط انتقالی تعیین شده که آن هم بعد از ۱۳ سال نهایی نشده است.

وی ادامه داد: مساله‌ی آب را به عنوان یک مساله ملی و با نگاه به حقوق مردم استان‌های مبدا نگاه کنید نمی‌شود که مردم کنار آب تشنه باشند و حق برداشت نداشته باشند. در سال ۱۳۹۶ شورای عالی آب مصوبه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را گذاشتند و طرح‌های مردمی را متوقف کردند. علت توقف این طرح‌ها چیست؟

همچنین بخوانید

راستینه خاطر نشان کرد: نمی‌شود یک استان برای چهارمحال و بختیاری تصمیم بگیرد. اداره اماکن باید براساس تقسیمات کشوری به هر استان واگذار شود ضمن این‌که حقوق استان‌های مبدا باید رعایت شود و حق آب شرب، کشاورزی و صنعت محترم شمرده شود.

نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: با توجه به این‌که من کار اجرایی کرده‌ام و استاندار هم بوده‌ام با مساله‌ی آب آشنا هستم. استان دیگر برای استان شما تصمیم نمی‌گیرد این مباحث را مطرح نکنید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا