بین الملل

گازپروم روسیه تا سال ۲۰۲۵ صادرات گاز مایع خود را ۲ برابر می‌کند

رئیس بخش صادرات گاز مایع شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که این غول انرژی در سال ۲۰۲۰، ۷ میلیون تن گاز مایع صادر کرده است و قصد دارد فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۲۵ دو برابر کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، پاول سدوف، رئیس بخش صادرات گاز مایع LNG در شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که این غول انرژی در سال ۲۰۲۰، ۷ میلیون تن گاز مایع صادر کرده است و قصد دارد فروش سالانه را تا سال ۲۰۲۵ دو برابر کند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

سدوف اضافه کرد که گازپروم هنوز از لحاظ صادرات LNG یک شرکت نسبتاً کوچک است، اما کارنامه آن در حال رشد است. صادرات گازپروم بر بازارهای در حال رشد گاز طبیعی، از جمله گاز مایع در آسیا تمرکز دارد.

بر اساس این گزارش، این شرکت قصد دارد از طریق تأسیسات صادراتی خود در شمال غرب روسیه که هم اکنون در دست ساخت است، از رشد منابع LNG اطمینان حاصل کند.

گازپروم سهامدار عمده شرکت ساخالین انرژی Sakhalin Energy یعنی مجری پروژه نفت و گاز ساخالین-۲ می باشد که در زمینه توسعه میدان های Piltun-Astokhskoye و Lunskoye در شمال شرقی جزیره ساخالین فعالیت می کند. زیرساخت این پروژه شامل یک کارخانه تولید LNG است.

به گفته سدوف، گازپروم همچنین قصد دارد گاز مایع بدون آلاینده دی اکسید کربن را به اروپا عرضه کند.

تولید گاز مایع با کربن خنثی معمولاً توسط شرکت هایی صورت می گیرد که از پروژه های مبتنی بر طبیعت حمایت می کنند و انتشار آلاینده ها را کاهش می دهند تا آلودگی حاصل از اکتشاف و تولید LNG را جبران کنند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا