تعرفه‌ها با شیب مناسبی تعدیل شود

تعدیل تعرفه ها، یکسان سازی نرخ ارز، تامین مالی مناسب بخش تولید، شفافیت در محیط کسب و کار، ارتباط هر چه بیشتر با بخش خصوصی از جمله خواسته‌های بخش خصوصی در دیدار با وزرای پیشنهادی دولت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فعالان اقتصادی در دیدار با وزرای پیشنهادی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی نقطه نظرات خود را نسبت به آینده این وزارتخانه ها، اعلام کردند. بر این اساس، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تیم اقتصادی دولت در دولت دوازدهم هماهنگ و همراه خواهد بود و آقای کرباسیان نیز هر جا حضور داشتند، تحول آفرین شده است. این درحالی است که توجه و افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری خارجی، شفافیت در روابط اقتصادی و محیط کسب و کار مشترک بین برنامه های وزرای اقتصاد و صنعت است، ولی واقعیت این است که امروز تولید کشور متاسفانه علیرغم مزیت های خود، به دلیل قیمت تمام شده بالا، قادر به رقابت در بازارهای جهانی نیست.

تعرفه ها با شیب مناسبی تعدیل شود

به گفته لاهوتی، وضعیت نرخ ارز بر کسی پوشیده نیست و آنچه امروز بر اقتصاد ایران تحمیل می شود، ناشی از پایین بودن نرخ ارز است.

وی اظهار داشت: حمل و نقل از جمله موضوعاتی است که تاثیر خود را در قیمت تمام شده نشان داده که باید با وزارت راه تعاملی صورت داد تا از این مشکل خارج شویم؛ همچنین عدم استفاده از ال سی و یوزانس در بحث صادرات و واردات، نقدینگی واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است.
.
لاهوتی افزود: بسته های حمایتی و مشوق ها متناسب با صادرات نبوده و هدفمند پرداخت نشده است. در حالیکه میانگین رشد صادرات ۵.۵ درصد بوده است. به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، تعدیل تعرفه ها در جهت مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی است که اگر با شیب مناسبی به سمت کاهش پیش رود، در بحث حمایت از تولید و کاهش قاچاق کمک خواهد کرد.

بازار سرمایه تقویت شود

همچنین در این جلسه، سنگینیان، رئیس کمیسیون پول و بازار سرمایه اتاق تهران هم گفت: توسعه بازار سرمایه باید مدنظر قرار گیرد و به طور مشخص تئوری های اقتصادی می گویند که برای توسعه و تسهیل تامین مالی به یک بازار سرمایه توسعه یافته نیاز داریم، پس اگر بازار سرمایه توسعه یابد، حتما کار تامین مالی درست انجام می شود.

مشکلات همه جانبه صنعت را احاطه کرده است

اتابک نیز گفت: بحران های همه جانبه صنعت را احاطه کرده است، اما باید توجه داشت که وقتی در کشور توسعه انجام می شود، که صنعت توسعه یافته و تولید مورد توجه واقع شود.

این خبر تکمیل می شود…

منبع:مهر
خروج از نسخه موبایل