بین الملل

بوئینگ بزرگترین سفارش ساخت هواپیمای مشکل دار خود را دریافت کرد

شرکت هواپیمایی ساوث وست آمریکا اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که بعد از دو سقوط مرگبار زمین گیر شد و اخیراً دوباره مجوز پرواز دریافت کرد را امضا کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتوی، شرکت هواپیمایی ساوث وست Southwest Airlines روز دوشنبه اعلام کرد که توافق نامه ای را برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس امضا کرده است چرا که قصد بازنشستگی هواپیماهای قدیمی را دارد.

گفته می شود که این توافق بزرگترین سفارش این هواپیمای مسافربری مشکل دار از زمان زمینگیر شدنش در سال ۲۰۱۹ است.

به گفته شرکت هواپیمایی ساوث وست که در دالاس مستقر شده است، بر اساس این توافق، سفارش غیرقابل لغو ۷۰ هواپیمای مکس ۸ به کوچکترین مدل این هواپیما یعنی مکس ۷ تبدیل خواهد شد. همچنین گزینه ۱۵۵ هواپیما در دو مدل هواپیمای ۷۳۷ مکس ۷ یا مکس ۸ تا سال ۲۰۲۹ اضافه شده است.

این خطوط هوایی در بیانیه ای گفت: این سفارش مقرون به صرفه با بوئینگ به این شرکت اجازه می دهد تا کارایی عملیاتی ناوگان تمام بوئینگ ۷۳۷ را برای پشتیبانی از شبکه مسیر ارزان قیمت و نقطه به نقطه خود حفظ کند.

انتظار می رود ساوث وست ۳۰ هواپیمای ۷۳۷ مکس ۷ را در سال ۲۰۲۲ دریافت کند، علاوه بر آن ۲۸ هواپیمای مکس ۸ را نیز در سال جاری میلادی تحویل خواهد گرفت که در مجموع تا پایان سال ۲۰۲۱ تعداد این مدل هواپیمای ساوث وست به  69 فروند خواهد رسید.

این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که طی این مدت ۱۷ فروند هواپیمای قدیمی از سری های ۷۳۷-۷۰۰ را بازنشسته خواهد کرد. ساوث وست قبل از اعلامیه روز دوشنبه برای ۲۸۱ فروند هواپیماها از جمله هواپیماهایی که قبلا تحویل گرفته است سفارش قطعی و غیرقابل لغو داشت.

در ماه ژانویه، ساوث وست به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفرهای هوایی در پی همه گیری کرونا و اولین ضرر سالانه خود در تقریباً نیم قرن گذشته، برای به عقب انداختن تحویل برخی از هواپیماهای ۷۳۷ مکس خود که سفارش داده بود به توافق رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا