کسب و کار

مزایای لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری یکی از بهترین راه‌ها برای ورود به کشور آمریکا شناخته می‌شود. البته اشتباه نکنید؛ منظور ما از این Lottery گرفتن میلیون‌ها دلار پول نقد نیست، بلکه این است که از راه بخت‌آزمایی و قرعه‌کشی می‌توانید شانس ورودتان به کشور آمریکا را امتحان کنید

 

لاتاری یکی از بهترین راه‌ها برای ورود به کشور آمریکا شناخته می‌شود. البته اشتباه نکنید؛ منظور ما از این Lottery گرفتن میلیون‌ها دلار پول نقد نیست، بلکه این است که از راه بخت‌آزمایی و قرعه‌کشی می‌توانید شانس ورودتان به کشور آمریکا را امتحان کنید. کشور آمریکا به‌دلیل این‌که تنوع نژاد را حفظ کند، هرساله برنامه Lottery برگزار می‌کند و طی آن به برخی از متقاضیان، اقامت دائم گرین کارت می‌دهد. مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا متنوع هستند که با دانستنشان قطعاً ترغیب می‌شوید در این مسابقه شرکت داشته باشید.

همچنین بخوانید

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست؟

بگذارید موضوع را برایتان بازتر کنیم؛ لاتاری درواقع مسابقه‌ای است که طی آن به افراد گرین کارتی اهدا می‌شود که هزینه‌های آن به صفر می‌رسد. هرساله ۵۵ هزار نفر شانس برنده شدن در این مسابقه بزرگ را دارند. با برنده شدن در این مسابقه دیگر نیازی نیست روش‌های مختلف گرفتن اقامت دائم در کشور آمریکا را امتحان کنید، چون از طریق آن اقامت دائم خواهید گرفت.

اگر در Lottery گرین کارت برنده شوید، زندگی‌تان به معنای واقعی متحول می‌شود، چون می‌توانید بدون دردسر و هیچ مشکلی وارد خاک کشور آمریکا شوید و یک زندگی کاملاً جدید و متفاوت را شروع کنید.

درواقع طی این مسابقه کارتی برای افراد صادر می‌شود که هرچند هنوز شهروند ایالات متحده نیستند، اما به قصد اقامت در خاک این کشور ساکن شده‌اند. این کارت یک تفاوت بزرگ با تمامی کارت‌های مشابه دارد؛ درواقع شما با داشتن آن تا مدت نامحدودی می‌توانید در خاک کشور آمریکا بمانید و از مزیت‌های زندگی در این کشور بهره‌مند شوید.

مزایای برنده شدن در Lottery گرین کارت آمریکا زیاد است. مثلاً همه‌ی کشور‌ها (به جز کشور‌هایی خاص) شانس ورود به این مسابقه را دارند. درواقع هر کشور تا ۷ درصد از ۵۵ هزار نفر سهمیه ورود به Lottery را دارد؛ یعنی به کشور ایران حدود ۵۰۰ تا ۴۵۰۰ ویزا تعلق می‌گیرد.

بررسی مزایای لاتاری گرین کارت آمریکا

مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا برای افراد مختلف متنوع است. درواقع هرکسی براساس موقعیتی که دارد، از مزیت‌های مختلف این کارت بهره‌مند می‌شود. در ادامه مهم‌ترین مزایای برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا را شرح می‌دهیم:

مهم‌ترین مزایای برنده شدن در لاتاری

به‌عنوان کارمند

به‌عنوان فریلنسر

به‌عنوان دانش‌آموز

به‌عنوان مستمری بگیر

عدم نیاز به ESTA برای ورود به خاک آمریکا

عدم نیاز به ویزای کار

قابلیت دریافت مجوز‌های مختلف مثل مجوز اشتغال به‌شکل راحت‌تر و سریع‌تر

عدم نیاز به دریافت ویزای دانشجویی

قابلیت مهاجرت دائم به آمریکا برای اقامت دائمی

قابلیت زندگی در تمام ایالت‌های کشور آمریکا

تغییر کارفرما بدون هیچ مشکلی

کاهش هزینه‌های تحصیلی تا ۸۰ درصد

حق بیمه بازنشستگی

قابلیت ثبت درخواست شهروندی آمریکا بعد از ۳ تا ۵ سال

قابلیت تنظیم قرارداد‌های کاری با مدت زمان نامحدود

برخورداری از مراقبت‌های اجتماعی و پزشکی بعد از ۵ سال

عیب‌های لاتاری گرین کارت آمریکا

با آگاهی از مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، بد نیست که درباره‌ی عیب‌های این روش نیز اطلاعاتی داشته باشید. اولین عیب پایین بودن شانستان است. درواقع افراد زیادی در این مسابقه شرکت می‌کنند. به همین دلیل شانس بسیار کمی برای برنده شدن خواهید داشت. همچنین در این روش مدرک زبان، میزان تحصیلات، شغل یا موارد مشابه به کمکتان نمی‌آید و فقط به‌کمک بخت و اقبالتان می‌توانید از این طریق وارد خاک آمریکا شوید.

نحوه‌ی ثبت نام لاتاری آمریکا

اکنون که از مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا آگاه هستید، قطعاً متمایل شده‌اید که بدانید چطور در این Lottery ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام در این Lottery در مرحله اول باید وارد وب‌سایت رسمی دولت آمریکا شوید؛ در این وب‌سایت باید اطلاعات و مدارک درستی را در اختیار کشور آمریکا بگذارید تا شانس دریافت گرین کارت بعد از برنده شدنتان افزایش پیدا کند.

برای ثبت‌نام هیچ نیازی به پرداخت هزینه نیست، چون تمام هزینه‌ها را دولت آمریکا تقبل می‌کند. فقط در صورت برنده شدن باید هزینه‌ای را بابت ویزا و مصاحبه بپردازید که آن نیز در برابر هزینه‌های گزاف مهاجرت ناچیز است.

برای ثبت‌نام در Lottery آمریکا ملیتتان اهمیت زیادی دارد، چون مردم برخی کشور‌ها مانند هند، برزیل، ویتنام، مکزیک، هندوراس، چین، کره‌جنوبی، ونزوئلا، فیلیپین یا پاکستان، حق ثبت‌نام در این مسابقه را ندارند. همچنین سن خودتان باید بالای ۱۸ سال و سن فرزندانتان نیز زیر ۲۱ سال باشد تا بتوانید بدون هیچ مشکلی وارد خاک آمریکا شوید.

در صورت برنده شدن در Lottery برای دریافت گرین کارت حتماً باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید. مدارک لازم برای ثبت‌نام در Lottery گرین کارت آمریکا شامل پاسپورت معتبر، عکس ویژه و اطلاعات دقیق هستند.

اگر به هر دلیلی بعد از ثبت‌نام در لاتاری ریجکت شدید، این اتفاق می‌توانید به‌دلیل عدم رعایت قوانین مرتبط با عکس، ثبت‌نام‌های بیش‌ازاندازه یا عدم داشتن سن قانونی باشد. اگر هیچ یک از این دلایل نبود، این مشکل را می‌توانید با در میان گذاشتن با کارشناس‌های مربوطه در میان بگذارید تا علت اصلی آن را متوجه شوید.

مراحل دریافت گرین کارت آمریکا با Lottery

بعد از این‌که شامل حال مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا شدید و نامتان را بین برندگان دیدید، ۴ مرحله مهم وجود دارد که باید آن‌ها را پشت سر بگذارید؛ در ادامه این مراحل را می‌گوییم:

  1. تکمیل فرم DS-260

  2. مرحله مدیکال

  3. مصاحبه با کارشناس‌ها

  4. دریافت ویزای آمریکا

درصورتی‌که مراحل بالا را به‌خوبی طی کنید، در مدت زمان کوتاهی می‌توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کنید و به رویای دیرینه‌تان جامه‌ی عمل بپوشانید.

ازدواج با لاتاری آمریکا

ممکن است در طول برگزاری مسابقه Lottery آمریکا یا بعد از اعلام نتایج و برنده شدن ازدواج کنید. اکنون یک سؤال اساسی و مهم پیش می‌آید؛ تکلیفتان چیست؟ درصورتی‌که هنوز نتایجی از طرف دولت آمریکا منتشر نشده باشد و ازدواج کنید، می‌توانید در صورت برنده شدن، اطلاعات همسرتان را نیز به فرم DS-260 اضافه کنید، اما اگر بعد از اعلام شدن نتایج ازدواج کرده باشید، تکرار همین مراحل الزامیست، اما در حین مصاحبه باید خودتان را برای پاسخ به سؤال‌های بیشتری آماده کنید. درواقع کارشناس‌ها قطعاً درباره‌ی ازدواج و همسرتان از شما سؤالاتی خواهند پرسید که از قبل پیشنهاد می‌دهیم به جواب سؤال‌های احتمالی فکر کرده باشید.

اگر در Lottery برند شدید، گرین کارت را گرفتید و بعد ازدواج کردید، اکنون امکان دریافت گرین کارت برای همسر از طریق فرم DS-260 و مصاحبه امکان‌پذیر نیست. درواقع شما باید در این زمان برای او نیز درخواست گرین کارت بدهید.

جمع‌بندی

مزایای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا به‌قدری زیاد است که بسیاری از افراد هرساله می‌خواهند شانس خود را برای ورود به این مسابقه امتحان کنند. در این Lottery هیچ عاملی جز بخت و اقبال به‌کمک متقاضیان اقامت دائم در کشور آمریکا نمی‌آید. برای همین تقریباً همه می‌توانند از مزایای لاتاری بهره‌مند شوید. این مسابقه فقیر و پولدار، دانشمند و بی‌سواد و… نمی‌شناسد؛ گاهی نام یک فرد فقیر در کنار نام فردی ثروتمند در بین لیست اسامی برندگان این مسابقه نمایان می‌شود. این یعنی دولت آمریکا این امکان را فراهم آورده‌است تا افراد در شرایطی یکسان بتوانند شانسشان را برای ورود به خاک آمریکا امتحان کنند.

با آگاهی از مزایای برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری گرین کارت آمریکا پیشنهاد می‌دهیم اگر به فکر دریافت اقامت کشور آمریکا هستید اما نتیجه‌ای نمی‌گیرید، حتماً با فرا رسیدن زمان ثبت‌نام در Lottery در آن شرکت کنید تا از مزایای لاتاری بهره‌مند شوید و زندگی‌تان متحول شود.

 

 

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا