آمادگی ۲۴ ساعته فرودگاه بوشهر برای امدادرسانی به زلزله‌ زدگان

مدیرکل فرودگاه بوشهر با اعلام اینکه فرودگاه در اثر زلزله آسیب ندیده است، از آمادگی فرودگاه برای پذیرش پروازهای امدادی و کمک رسانی به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ؛ کمال دهقان منشادی، با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بندرگناوه که ساعتی پیش رخ داد، گفت: این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از فرودگاه رخ داده و خوشبختانه زیرساخت‌های این فرودگاه آسیب ندیده و پروازهای فرودگاه برقرار است.

وی اظهار داشت: استانداردهای لازم در خصوص ساختمان های فرودگاه بوشهر لحاظ شده است و در حال حاضر مشکل خاصی در این فرودگاه به دلیل زلزله وجود ندارد.

دهقان گفت: فرودگاه بوشهر برای پشتیبانی از هرگونه پرواز احتمالی امداد و نجات در قالب هلی‌کوپتر و هواپیما آمادگی کامل دارد.

گفتنی است؛ زمین ‌لرزه‌ای به بزرگی: ۵.۹ در مقیاس ریشتر مرز استان های بوشهر و فارس – حوالی بندر گناوه را در ساعت ۱۱:۱۱:۵۰ لرزاند و به گفته سخنگوی جمعیت هلال احمر تا این لحظه ۴ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند و به استان های خوزستان-فارس-کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان وضعیت نارنجی اعلام شده و همه این استان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

 

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل