خسارت ۴.۲ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه از کرونا در سال ۲۰۲۱

طبق گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، ادامه محدودیت‌های سفر باعث می‌شود شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه در ۲۰۲۱ یک خسارت ۴.۲ میلیارد دلاری را متحمل شوند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از عرب نیوز، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)  اعلام کرد با توجه به محدودیت‌های سفر که هنوز هم در اکثر نقاط دنیا پابرجاست، شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه در ۲۰۲۱ یک خسارت ۴.۲ میلیارد دلاری را متحمل می‌شوند. این رقم در ۲۰۲۰ برابر با ۷.۹ میلیارد دلار بود.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

 خسارت اعلام شده ۱۳.۸ درصد درآمد این شرکت‌ها در ۲۰۲۱ خواهد بود که نسبت به ۲۸.۹ درصد ۲۰۲۰ شرایط بهتری دارد.  طبق گزارش یاتا، تقاضا در سال جاری میلادی ۶۷.۶ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۹ خواهد بود و ظرفیت پروازها ۵۸.۹ درصد کاهش می‌یابد.

 در حالی که شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه از نرخ بالای واکسیناسیون جهانی سود می‌برند ولی کوچک بودن بازار داخلی آنها بدین معناست که شرکت‌هایی مانند امیریتس، اتحاد و قطر ایرویز همچنان شدیداً تحت تاثیر محدودیت‌های بین‌المللی سفر خواهند بود.

 یاتا اعلام کرد خسارت صنعت هواپیمایی جهان در ۲۰۲۱ تا ۴۷.۷  میلیارد دلار نسبت به ۱۲۶.۴ میلیارد دلار ثبت شده در ۲۰۲۰ کاهش می‌یابد. شرکت‌های هواپیمایی ۸۱ میلیارد دلار پول نقد در سال جاری میلادی هزینه می‌کنند. هزینه این شرکتها در ۲۰۲۰ برابر با ۱۴۹ میلیارد دلار بود. بار بدهی صنعت هوانوردی دنیا با افزایش ۲۲۰ میلیارد دلاری، به ۶۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت:«این بحران نسبت به آنچه انتظار می‌رفت طولانی‌تر و عمیق‌تر است. ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی کمتر از ۲۰۲۰ است ولی درد این بحران افزایش می‌یابد. ادامه محدودیتهای سفر همچنان تقاضا برای سفرهای بین المللی را در سطح پایینی نگه می‌دارد».

 انتهای پیام/۶۱

 

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل