بین الملل

چگونه آمریکا راباشکوه کنیم؟/فنجان قهوه ترامپ درتایلندساخته می‌شود

ترامپ در حالی با شعار «دوباره آمریکا را باشکوه کنیم»، بر حمایت از تولیدات آمریکایی تاکید دارد که فنجان‌های قهوه خوری اش در تایلند ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، در ۲۰ ژانویه، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اعلام کرد که دولت او از دو قانون ساده پیروی خواهد کرد؛ آمریکایی می‌خرد و آمریکایی استخدام می‌کند. اما اگر شما سری به برج ترامپ در نیویورک بزنید تا یک  فنجان ماگ قهوه‌خوری را که  اولین عکسی که خانواده ترامپ با کاخ سفید گرفتند را به روی خود دارد، به یادگار بگیرید، شما یک محصول ساخت تایلند را خواهید خرید.

مجری معروف نیویورکی، جی‌دی دارکین، چند روز قبل عکسی را از این فنجان‌های قهوه‌خوری منتشر کرد که روی آنها تصویر از رییس‌جمهور ترامپ، بانوی اول آمریکا، ملانیا ترامپ و پسرشان بارون نقش بسته بود. آنها در این تصویر با خوشحالی در جلوی ضلح جنوبی کاخ سفید گردهم آمده‌اند.

همچنین بخوانید

دستیار رییس‌جمهور در کاخ سفید، ایوانکا ترامپ، که دختر ۳۵ ساله رییس جمهور است، هم پیش از این کارخانه تولید کفش خود در چین را به راه انداخته بود تا از کارگران چینی استفاده کند و به نظر می‌رسد این‌کار فاصله زیادی با شعار «آمریکایی بخر، آمریکایی استخدام کن» داشته باشد.

ترامپ ادعا می‌کند از وقتی که وارد کاخ سفید شده است با تجارت خانوادگی خود قطع رابطه کرده است. اما نمی‌توان مسائلی مثل افزایش هزینه‌های عضویت در استراحتگاه و تفریحگاه مارآلاگوی ترامپ در فلوریدا، که با مشهورتر شدن برند ترامپ به واسطه ریاست‌جمهوری وی گران تر فروخته می‌شود و یا داشتن هتلی با برند ترامپ در پایتخت آمریکا را نادیده گرفت.

جولیه بایکوویچز و استفان بران از اسوشیتد پرس در ۱۷ جون گزارش دادند که هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن واقع در خیابان پنسیلوانیا در کوچه یازدهم، که فقط چند بلوک با کاخ سفید فاصله دارد، در تنها چند ماه از آغاز به کار خود ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته است و  درآمد مارآلاگو هم چندین میلیون دلار نسبت به درآمد قبلی آن افزایش یافته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا