اقتصاد کلان

موافقت کمیسیون‌ اقتصادی با تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی

موافقت کمیسیون‌ اقتصادی با تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون‌ اقتصادی گفت: در این جلسه کلیات «طرح ارتقای حکمرانی در حوزه ریال» پس از بررسی تعدادی از احکام باقی مانده در کمیسیون به تصویب رسید که این طرح به «طرح مالیات برعایدی سرمایه» الحاق می‌شود تا آن را جامع‌تر و اجرایی کند.

همچنین بخوانید

وی افزود: طرح مذکور مربوط به اصلاح موادی از قانون مبارزه با قانون پولشویی است که شامل دو محور است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی به معنای تدوین گزارش عدول از اجرای قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی و دومین محور اجرای ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر تصویب قانون جدید.

نماینده مردم کرمان در مجلس یادآور شد: براساس طرح مذکور تمامی تراکنش و گردش منابع مالی کشور تحت سیطره بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار می‌گیرد.

پورابراهیمی همچنین از تصویب «لایحه موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر» در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: این توافقنامه نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید، همچنین «تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بنگاه‌ها و شرکت‌هایی اقتصادی ذیل آن‌ها» به تصویب کمیسیون اقتصادی رسید لذا به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا