صنعت، معدن، تجارت

۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید شد

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از خرید گندم در ۶ استان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا گفت: تا کنون ۱۹ استان وارد عملیات خرید شده‌اند و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است.

سعادتی کیا افزود: همه فایل‌هایی که به بانک ارسال شده وجه گندم به حساب کشاورزان واریز شده است و هم اکنون در وضعیت به روز پرداخت‌ها قرار داریم.

وی گفت: جدول پاکی برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه برای اجرا به استان‌ها و مراکز خرید ابلاغ کرده‌ایم که با نرخ ۵ هزار تومان گندم خریداری شود و مابه‌التفاوت گندم خریداری شده در اغلب استان‌هایی که زودتر خرید را شروع کرده بودند به گندم کاران پرداخت شده است.

سعادتی کیا اضافه کرد: تاکنون ۳۳۳ مرکز خرید، ۳۱۳ هزار محموله را تحویل و خریداری کرده‌اند و یکی از ویژگی‌های خرید تضمینی گندم امسال کاهش افت مفید و غیرمفید بوده است که با تغییر اندازه الک در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: متأسفانه به دلیل کاهش بارش‌ها، میزان سن‌زدگی در گندم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: ۲۷ مرکز در ۶ استان خرید توافقی گندم انجام می‌دهند که بیشترین مقدار تاکنون به میزان ۴۴ هزار تن در کرمانشاه، ۲۱ هزار تن در کرمان، شش و پنج هزار تن در فارس و خوزستان خریداری شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا