انرژی

چرخه های آبی کوچک می تواند منجر به خشکسالی شود

ایسنا/اردبیل مدیر موسسه جامعیت آب کشور کروواسی گفت: چرخه های آبی کوچک می تواند منجر به خشکسالی شود.

میشل کراویک ۱۹ خرداد با حضور آنلاین در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست و اولین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: شواهد و قرائن نشان می دهد که بارش رو به کاهش بوده و تغییرات فصلی در حال انجام است.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد:  مردم در احیای منابع طبیعی و حفاظت از آب و خاک نقش موثری دارند.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: ارسال بیش از ۷۰۰ مقاله به این همایش‌ها نشان از اهمیت موضوعات پسماند، محیط‌زیست و منابع طبیعی است.
اکبر قویدل اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در چند سال گذشته با رشد فزاینده در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی جایگاه خود را تقویت کرده است.

دبیر علمی دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست و اولین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند با اشاره به اهمیت برگزاری همایش و معضلاتی مانند تغییر اقلیم، خشکسالی، خشکاندن تالاب‌ها و غیره گفت: در حال حاضر دنیا درگیر همه‌گیری کووید ۱۹ است اما باید توجه کرد که اهمیت معضلات زیست‌محیطی می‌تواند بسیار مخرب‌تر از بیماری کرونا در درازمدت باشد.

رئوف مصطفی‌زاده ابراز امیدواری کرد که این همایش‌ها بتواند قدمی در راستای اهمیت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست برای نسل‌های آتی باشد.
وی ادامه داد: ۷۲۶ مقاله از ایران و ۱۲ کشور دیگر به این همایش‌ها ارسال شده بود که از این تعداد ۷۶ مقاله به‌صورت شفاهی و ۵۶۲ مقاله به‌صورت پوستری پذیرفته شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا