روند صعودی شاخص تداوم یافت

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۷ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۴ هزار و ۷۲۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۲۷۷ واحد افزایش به عدد ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۷۷ واحد افزایش به ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۷۷ واحد افزایش به ۲۴۵ هزار و ۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۷ هزار و ۳۰۷ واحد و شاخص بازار دوم افت ۳ هزار و ۶۱۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه مواد دارویی با ۶۴ هزار و ۶۲۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۴۸ میلیارد ریال، گروه خودرویی با ۷۸ هزار و ۷۹۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۸۵ میلیارد، گروه شیمیایی با ۴۳ هزار و ۷۳۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد، گروه کانه‌های فلزی با ۳۴ هزار و ۱۳۶ معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۵۲ میلیارد، گروه فلزات اساسی با ۴۱ هزار و ۴۱۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد و گروه سرمایه‌گذاری با ۴۰۵ هزار و ۸۵۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت های پتروشیمی بوعلی سینا با ۹.۳۷ درصد، مخابرات ایران و کربن ایران با ۴.۹۸ درصد، بورس اوراق بهادار تهران با ۴.۹۷ درصد، معدنی املاح ایران با ۴.۸۹ درصد، سرمایه گذاری پارس توشه با ۴.۸۸ درصد و سرمایه گذاری سپه با ۴.۸۴ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت لیزینگ ایران با ۲۶.۹ درصد، شرکت سایپا شیشه با ۲۱.۲۲ درصد، شرکت سیمان سفید نی ریز و شرکت سیمان فارس با ۱۰ درصد، شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس با ۸.۸۳ درصد، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۵.۱۷ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با یک هزار و ۱۴۲ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۸۸۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۵۲ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۶۳۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۰۱ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۴۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۷۸۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۷ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۳۲۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان با ۲۹۵ واحد، بانک پاسارگاد با ۲۲۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۰۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

خروج از نسخه موبایل