صنعتصنعت، معدن، تجارت

فیلتر یخچالی چیست؟

کاربرد فیلتر یخچال چیست؟ انواع فیلتر یخچال کدامند؟ عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید بای ساید را می‌دانید؟ احتمالا شما نیز اگر قصد خرید یک یخچال جدید داشته باشید، یکی از گزینه‌های احتمالیتان برای خرید، یخچال‌های ساید بای ساید باشند. این یخچال‌ها علاوه بر زیبایی منحصربه‌فردی که دارند ویژگی‌های دیگری نیز دارند که افراد را ترغیب به خرید می‌کنند. برای مثال یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های یخچال‌های ساید بای ساید داشتن یخ ساز و آب سرد کن است.

اما مزیت یخچال‌های ساید بای ساید به همین‌جا ختم نمی‌شود. در مدل‌های قدیمی‌تر یخچال‌ها، مخزن آب سرد کن را باید به صورت دستی پر کنید. اما یخچال‌های ساید بای ساید مستقیما به آب شهری متصل شده و هر لحظه که بخواهید آب سرد و یخ در اختیارتان می‌گذارند. اگر از خود می‌پرسید فیلتر یخچالی چیست و چه کاربردی دارد بد نیست بدانید که آب شهری تصفیه نشده می‌تواند مملو از مواد شیمیایی مضر و کلر باشد. بنابراین برای اطمینان از نوشیدن آب سالم باید از فیلتر یخچالی استفاده کرد.

فیلتر یخچالی چیست؟

همچنین بخوانید

انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی بسته به کارکردشان، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز هستند. با توجه به اینکه فیلتر تصفیه آب خانگی نقش مهمی در عملکرد این دستگاه ایفا می‌کند، بهتر است اقدام به خرید بهترین فیلتر تصفیه آب کنید.

آب لوله کشی شهری در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ پیش از آنکه در دسترس قرار بگیرند در تصفیه خانه‌های بزرگ تصفیه می‌‌شوند. اما برای تصفیه آب به روش سنتی از کلر استفاده می‌شود. با وجود اینکه کلر خود نوعی ماده ضد عفونی کننده است، اما مصرف آن در درازمدت ممکن است بر روی اعضای مختلف بدن تاثیرات مخربی بگذارد. از همین‌رو باید برای یخچال‌هایی که مستقیما به آب شهری وصل می‌شوند از فیلترهای مخصوصی استفاده کرد. مواد شیمیایی و کلر موجود در آب شرب با عبور از این فیلترها گرفته شده و آبی کاملا سالم برای مصرف در دسترستان قرار خواهد گرفت.

انواع فیلتر یخچال کدام است؟

یخچال‌ها به طور کلی دارای دو نوع فیلتر خارجی یا داخلی و یا هر دو هستند. فیلترهای خارجی را تمام یخچال‌های ساید بای ساید دارند. محل قرارگیری فیلترهای خارجی پشت یخچال و میان شیر آب و محل ورود آب به یخچال است. فیلترهای خارجی عموما سایز بزرگی داشته و با چشم قابل دیدن هستند.

انواع فیلتر یخچالی

برخی از مدل‌های یخچال‌ها ممکن است به فیلترهای داخلی نیز مجهز باشند. محل قرارگیری این فیلترها در یخچال بسته به نوع، مدل و سال ساخت یخچال تعیین می‌‌شود. به عنوان مثال در اغلب یخچال‌های ساید بای ساید این فیلترهای داخلی در بالای سقف قرار می‌گیرند اما ممکن است در برخی از یخچال‌ها نیز فیلترهای داخلی را در کنار جامیوه‌ای مشاهده کنید.

جنس فیلتر یخچالی چیست؟

بطور کلی یخچالتان به هر نوع فیلتری که مجهز باشد جنس آن از ذغال و کربن است. نقش عمده فیلتر پشت یخچال که به آن فیلتر خارجی نیز گفته می‌شود حذف کلر و مواد شیمیایی موجود در آب است. این فیلترهای یخچالی اگر از نوع آنتی باکتریال باشند در حذف رنگ، بو و طعم نامطبوع آب نیز کاربرد خواهند داشت. برخی از فیلترهای پیشرفته‌تر بعضی از یخچال‌ها علاوه بر فیلتر کردن کلر، قادر به حذف املاح و رسوبات درشت آب نیز هستند.

عمر مفید فیلتر پشت یخچال و فیلتر داخلی چقدر است؟

بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال الکترواستیل یا هر نوع یخچال دیگری عموما هر ۶ ماه یکبار است. بهترین زمان تعویض فیلتر یخچال دوو یا مدل‌های دیگر برای فیلترهای داخلی هر ۶ ماه و برای فیلترهای خارجی هر ۱ سال است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تعیین زمان مناسب برای تعویض فیلترهای یخچالی به دو پارامتر مهم بستگی دارد و آن دو پارامتر میزان املاح موجود در آب منطقه و میزان آبی است که توسط فیلترها تصفیه شده است.

اگر در منطقه‌ای ساکن هستید که آب آن منطقه از لحاظ سلامت وضعیت خوبی ندارد و میزان املاح و رسوبات درشت آن زیاد است، عمر مفید فیلترهای یخچال زودتر کاهش می‌یابد. یکی از عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید آسیب وارد شدن به دیگر اجزای یخچال است. از همین‌رو توصیه ما این است که با توجه به وضعیت آب منطقه، نسبت به تعویض به موقع انواع فیلتر یخچال آگاه باشید.

عمر مفید فیلتر پشت یخچال و فیلتر داخلی چقدر است؟

کارخانه پالایه سازان توس https://palayesazan.com/ به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح کشوری در زمینه انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی هم‌اکنون در حال فعالیت است. فروش محصولات اورجینال، تضمین اصالت کالا و پشتیبانی و خدمات پس از فروش همواره در راس امور پالایه سازان بوده است. ویژگی‌های هر محصول را می‌توانید از طریق کاتالوگ اینترنتی یا کاتالوگ چاپی مشاهده کنید. در صورت تمایل به دریافت نسخه چاپی محصولات ازطریق دکمه زیر درخواست خود را ثبت نمایید .

عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید

قرمز شدن چراغ فیلترهای یخچال نشان دهنده این است که زمان تعویض فیلترها رسیده است. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی ممکن است توجه زیادی به این مسئله نشان ندهند. همان‌‎طور که کمی پیش اشاره شد بازه زمانی ۶ ماه تا ۱ سال، یک زمان تقریبی است؛ بنابراین به این معنی نیست که فیلترهای یخچال حتما باید در این بازه‌های زمانی تعویض شوند. بنا به دلایلی ممکن است نیاز باشد حتی زودتر از ۱ سال اقدام به تعویض فیلتر پشت یخچال کنید. تنها برخی از عواض عدم تعویض انواع فیلتر یخچال عبارت است از:

سوختن یخ ساز

اگر رسوب زیادی در آب وجود داشته باشد یخ ساز یخچال نمی‌تواند به درستی عمل کند. به عبارتی افزایش املاح و رسوبات موجود در آب در نهایت موجب انسداد لوله‌های یخ ساز خواهد شد. با گرفتگی این لوله‌ها و عدم رفع مشکل ممکن است یخ ساز پس از مدتی بسوزد. با توجه به اینکه یخ ساز حساس‌ترین و یکی از گران قیمت‌ترین اجزای یخچال‌های ساید بای ساید است بهتر است نسبت به تعویض به موقع فیلترها آگاه باشید.

عدم تصفیه کامل آب

اگر عمر فیلترهای یخچالی سر برسد دیگر نمی‌توانند عمل تصفیه آب را به درستی و به صورت کامل انجام دهند. یکی از نشانه‌هایی که به شما هشدار می‌دهد زمان تعویض فیلتر پشت یخچال فرا رسیده است، تغییر مزه آب است.

مسدود شدن مسیر آب

از دیگر عوارض عوض نکردن فیلتر یخچال ساید می‌توان به کیپ شدن مسیر آب اشاره کرد. رسوبات و املاح ریز و دشت موجود در آب به مرور زمان مسیر آب را می‌بندند و آن زمان است که با کاهش فشار آب خروجی از آب سرد کن مواجه خواهید شد. تا زمانی که فیلترها کاملا جلوی خروج آب را نگرفته‌اند باید اقدام به تعویض آن‌ها کنید.

فاسد شدن مواد داخل فیلتر

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید مهم‌ترین کاربرد فیلتر یخچال سالم سازی آب است. به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد که این فیلترها خود موجب سمی شدن آب می‌شوند؟! اگر انواع فیلتر یخچال به موقع تعویض نشوند مواد موجود در این فیلترها بر اثر تماس زیاد با آب فاسد شده و ایجاد ماده‌هایی سمی می‌کند. این مواد در نهایت می‌توانند موجب مسموم شدن آب شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا