افت ۳۷ هزار واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۷هزار و ۷۱۴واحد کاهش، معادل ۲.۴۷ درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۴۱میلیارد و ۸۴میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۴۲هزار و ۹۹۸میلیارد ریال در بیش از ۴میلیون و ۵۹۹هزار و ۲۰۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۶.۷، ۲۰ و ۴۶درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۵روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۰۷۹میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۱هزار و ۹۳۱میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۴ و ۹ درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶ شهریورماه با ۳۷هزار و ۷۱۴واحد افزایش، معادل ۲.۴۷درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۸۸هزارو ۲۹۵واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۵ هزار و ۶۳۹واحد کاهش، معادل ۳.۳۶درصد افت کرد و رقم ۴۵۰هزار و ۴۶۰واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۸هزار و ۳۷۷واحد کاهش به رقم ۱۱۱۶هزار و ۳۲واحد و شاخص بازار دوم با ۷۳هزار و ۶۲۶واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۹۱۷هزار و ۴۳۳واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۴۸درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۴۶درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل