رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵۰هزار و ۵۷۱واحد افزایش، معادل ۳.۶۵درصد رشد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۴روز معاملاتی تعداد ۲۴میلیارد و ۸۰۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲هزار و ۵۳۴میلیارد ریال در بیش از ۴میلیون و ۷۰۹هزار و ۶۹۵دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۰.۹ و ۲۵درصد افت و ۷ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۵روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۶۹۱میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۱هزار و ۵۱میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۹.۶۲ و ۱۰.۹۷ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۹ مهر با ۵۰هزار و ۵۷۱واحد افزایش، معادل ۳.۶۵درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۳۷هزارو ۲۲واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵هزار و ۳۰۰واحد افزایش، معادل ۱.۲۸درصد رشد کرد و رقم ۴۲۰هزار و ۷۹۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴۹هزار و ۲۴واحد رشد به رقم ۱۰۷۳هزار و ۵۴۹واحد و شاخص بازار دوم با ۶۴هزار و ۲۴واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۸۲۹هزار و ۴۶۴واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۴.۷۹درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۲.۳۴درصد افزایش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل