امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد ۳۷ باغ مادر برای تولید نهال سالم در کشور

خنداب- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای تولید نهال سالم در کشور ۳۷ باغ مادر از طریق کمک دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد مهدی برومندی، صبح چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه باغات شهرستان خنداب با تقدیر از زحمات مجلس در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: مجلس یازدهم نقش به سزایی در توسعه کشاورزی دارد و برای اولین بار در تاریخ کشاورزی کشور، بودجه بوی کشاورزی گرفت، در صورتی که در دوره‌های گذشته کمترین توجه در بودجه کشور به حوزه کشاورزی شده بود.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم ریل گذاری خوبی در بحث قیمت گذاری محصولات کشاورزی شده است و این نشان از اهمیت حوزه کشاورزی در مجلس یازدهم دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تصریح کرد: در این شرایط بد تحریمی تنها حوزه‌ای که روی پای خود ایستاد و هیچ کمکی از دولت دریافت نکرد، حوزه کشاورزی بود.

وی ادامه داد: میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه دارد.

برومندی اظهار کرد: سال گذشته محصولات کشاورزی برای کشور ۶ میلیارد دلار ارز آوری داشته که بخش عمده این ارز آوری مربوط به حوزه باغبانی بوده است. از ۶ میلیارد دلار ارز آوری محصولات کشاورزی، ۳.۲ میلیارد دلار مربوط به محصولات باغبانی است و علاوه بر آن با صادرات ۱۷۵ هزار تن کشمش، ۳۰۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای موفق عمل کردن در حوزه کشاورزی علاوه بر برنامه ریزی دقیق در حوزه سرمایه گذاری باید دانش را به حوزه کشاورزی وارد کنیم.

برومندی با اشاره به اهمیت تولید نهال سالم در کشور، گفت: از میان ۶۵ میلیون نهال توزیع شده به مردم در سال گذشته، ۲ تا ۳ میلیون نهال گواهی شده و عاری از آفت بودند که نیاز است در حوزه تولید نهال سالم در کشور اهتمام ویژه شود.

وی گفت: در راستای تولید نهال سالم در کشور ۳۷ باغ مادر از طریق کمک دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا