امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای طرح خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، فرشید ذبیحی مدیر امور عشایر استان تهران در تشریح تحقق خرید تضمینی دام عشایر این استان گفت: برای جلوگیری از تنش و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، خرید تضمینی دام زنده از عشایر استان در دستور کار قرار گرفته است. این طرح با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام استان آغاز شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با هماهنگی معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، اداره کل پشتیبانی امور دام استان و هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی و عشایری استان تهران مقرر شد تا هر کیلوگرم میش و بز ۳۶ هزار تومان و همچنین بره و بزغاله پرواری هر کیلوگرم ۵۴ هزار تومان از عشایر خریداری شود.

ذبیحی افزود: همچنین مقرر شد به ازای هر کیلوگرم دام خریداری شده ۳ کیلوگرم جو نیز به صورت تشویقی به عشایر تخصیص پیدا کند. اداره کل پشتیبانی امور دام مسئول مستقیم دام خریداری شده از عشایر است و با همکاری شبکه تعاونی‌های عشایری استان و سازمان جهاد کشاورزی این طرح در استان تهران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: عشایر متقاضی می‌توانند با در دست داشتن مستندات بیمه و پلاک کوبی هر رأس دام و فرم خود اظهاری باردار نبودن دام هنگام تحویل، به شرکت‌های تعاونی عشایری به عنوان هماهنگ کننده طرح مذکور در سراسر استان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بهسازی جاده عشایری استان تهران گفت: در طول سال‌های اخیر، با اقدامات مؤثری نظیر اصلاح و مرمت جاده عشایری، تأمین آب مورد نیاز، تهیه ۸۰ تخته چادر عشایری و اختصاص اعتبارات مورد نیاز از محل مالیات بر ارزش افزوده، تلاش شده تا بخشی از نیازهای این جامعه را برطرف کنند.

وی افزود: بارش‌های فصلی و طغیان رودخانه در سال‌های گذشته، بخشی از مسیر تردد عشایر را تخریب کرد که طی سال‌های اخیر تلاش شد تا با احداث پل، آب‌نما و بهسازی معابر، از تخریب این مسیر جلوگیری شود. امسال به منظور رفع مشکل تخریب جاده بر اثر سیلاب، اعتباری ۱۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و حوزه عشایری به امر بهسازی جاده اختصاص یافته که این طرح در ۲ فاز عملیاتی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا