انرژی

چرا وزارت نیرو طرح تحولی خود در زمینه بحران آب را ارائه نمی‌دهد؟

نماینده مردم شهرکرد ضمن اینکه احیای زاینده رود را امری مهم عنوان کرد،گفت: هر طرحی در این خصوص باید حافظ وحدت، امنیت و منافع مردم برای سالیان متمادی باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد راستینه هفشجانی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: اعتبارات اشتغال زایی در تبصره ۱۸ برای کاهش بیکاری در مناطق کم برخوردار هنوز ابلاغ نشده است؛ چرا وزارت نیرو برای بحران شدید آب در کشور طرح تحولی خود را ارائه نمی‌دهد؟ بحران آب لزوم نگاه فرااستانی را ضروری ساخته است، گرچه متاسفانه با گذشت یک سال از درخواست تحقیق و تفحص اینجانب از انتقال های آب بین حوزه ای که محیط زیست ما را ویران ساخته است و همچنین باوجود اعلام وصول آن از سوی هیات رییسه، کمیسیون تخصصی هنوز اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: در اخبار همه شاهد بودیم که متاسفانه چشمه کوهرنگ یکی از سرچشمه های زاینده روز خشکید و این اتفاق همه را مبهوت ساخت، زاینده رود باید احیا شود، اما رییس جمهور و دستگاه های مربوطه باید به مواردی توجه کنند، حرکت بر گسل ها خطرناک است و هر طرحی باید حافظ وحدت، امنیت و منافع مردم برای سالیان متمادی باشد، حداقل تاثیر بر جغرافیا و اکوسیستم منطقه را داشته باشد، هر طرحی باید عادلانه، به دور از تاثیرپذیری از لابی پرقدرت مافیای آب باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ما برای احیای زاینده رود با حفظ وحدت و منافع ملی طرح ارائه کردیم و آماده‌ایم این گره را باز کنیم، به شرط اینکه همه بر الزامات عادلانه آن تن بدهیم، تعجب می کنم که چرا همکاران عزیز و انقلابی ام در مجلس بر گسل های اجتماعی دامن می‌زنند، طرح قانونی با مصوبه دو دولت و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را مرتب غیر قانونی می خوانند و طرحی دیگر را که دردی از کشاورزان درمان نمی کند و مجوزهای زیست محیطی را نیز ندارد، طرح موضوع می کنند.

راستینه اضافه کرد: تعلل دولت در معرفی استانداران خسارت بار است، کار امروز را به فردا موکول نکنیم.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به اظهرات راستینه بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس اقدامی انقلابی مربوط به محرومیت‌زدایی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۰انجام داد، از آقای حاجی‌بابایی در خواست می‌کنم به این مهم توجه کنند، با این اقدام مجلس بسیاری در مناطق محروم منتظر بودند که اتفاقی در این مناطق رخ دهد، بر همین اساس این موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا