امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اجرای کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان کشور خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری‌فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تلاش شده با انعقاد قرارداد از پیش تعیین شده با کشاورزان، بتوانیم به صورت هدفمند از پهنه‌ و عرصه‌های کشاورزی برای تولید محصولات ملی فاخر در بخش کشاورزی استفاده کنیم که نخستین گام اجرایی آن برای اجرای این سیاست با رویکرد کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه کشاورزان حذف واسطه‌گری و دلالان است، افزود: کاهش ریسک بازاریابی، تأمین هوشمند نهاده و تأمین بذر و ادوات کشاورزی از مزایای کشت قراردادی است که به سهولت در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد و موجب می‌شود عرضه و تقاضا کاهش و واسطه‌ها حذف شوند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: از امروز کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی زیر کشت می‌روند.

قادری‌فر ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی ناشی از بلایای طبیعی و آفت که در سال‌های گذشته حدود ۳۰ درصد بوده و یک هزینه تحمیلی برای کشاورز محسوب می‌شده در کشت قراردادی به ۱۰ درصد کاهش یافته است که از جمله مشوق‌های حمایتی این طرح است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا