اجرای کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از اجرای کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری‌فر، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تلاش شده با انعقاد قرارداد از پیش تعیین شده با کشاورزان، بتوانیم به صورت هدفمند از پهنه‌ و عرصه‌های کشاورزی برای تولید محصولات ملی فاخر در بخش کشاورزی استفاده کنیم که نخستین گام اجرایی آن برای اجرای این سیاست با رویکرد کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه کشاورزان حذف واسطه‌گری و دلالان است، افزود: کاهش ریسک بازاریابی، تأمین هوشمند نهاده و تأمین بذر و ادوات کشاورزی از مزایای کشت قراردادی است که به سهولت در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد و موجب می‌شود عرضه و تقاضا کاهش و واسطه‌ها حذف شوند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: از امروز کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه در ۹ استان توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی زیر کشت می‌روند.

قادری‌فر ادامه داد: بیمه محصولات کشاورزی ناشی از بلایای طبیعی و آفت که در سال‌های گذشته حدود ۳۰ درصد بوده و یک هزینه تحمیلی برای کشاورز محسوب می‌شده در کشت قراردادی به ۱۰ درصد کاهش یافته است که از جمله مشوق‌های حمایتی این طرح است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل