امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد مجتمع دام‌پروری و گلخانه‌ای مصوبات سفر دولت به سمنان است

سرخه- وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ایجاد مجتمع دام‌پروری و گلخانه‌ای مصوبات سفر دولت به استان سمنان است، گفت: فعالان این عرصه از حمایت‌های لازم نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید جواد ساداتی نژاد ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان به میزبانی شهرستان سرخه ضمن بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های دام‌پروری و گلخانه‌ای از مصوبات سفر دولت به استان سمنان است، ابراز داشت: با توجه به اینکه این طرح‌ها در ایجاد اشتغال مؤثر هستند لذا ترتیبی اتخاذ شد تا سرمایه‌گذاران و متقاضیان این بخش‌ها موردحمایت قرار گیرند.

وی بابیان اینکه منطقه مهدی‌شهر و ایل سنگسری یکی از ذخیره‌گاه‌های عشایری کشور محسوب می‌شود، افزود: نژاد گوسفند سنگسری نژاد بومی که باید موردحمایت قرار گیرد لذا باید احیا آن در دستور کار مسئولان استان سمنان واقع شود.

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه استان سمنان بخشی از پروتئین موردنیاز استان تهران را تأمین می‌کند، ابراز داشت: این خطه در مرغ گوشتی و تخم‌مرغ ۷۰ درصد و در گوشت قرمز ۳۰ درصد مازاد تولید دارد.

ساداتی نژاد بابیان اینکه طی دو ماه اخیر با تمهیداتی لازم مقرر شد تا عقب‌افتادگی در بحث تأمین نهاده‌های دامی جبران شود، تصریح کرد: می‌بایست شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده‌های دام روستایی و عشایری را به‌صورت امانی واگذار کند تا پس از فروش دام، تسویه و یا از تسهیلات دامدار کارت استفاده کنند

وی بابیان اینکه حمایت از الگوی کشت محصولات کم آب بر در استان ضروری است تا علوفه موردنیاز تأمین شود، افزود: استان سمنان در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌ویژه در حوزه گیاهان دارویی نیاز به حمایت ویژه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا