امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت قیر پس از ورود به بورس به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسید

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی اظهار داشت: در حالی که در سال ۸۶ قیمت هر تن قیر ۸۰۰ تومان بود امروز به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده است و در کشورمان هیچ کالایی مانند قیر به این میزان افزایش قیمت نداشته است.


به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شکرچی‌زاده در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه جاده‌ها جزو ثروت و سرمایه‌های کشورمان محسوب می‌شوند و در رفاه و اقتصاد مردم تاثیر قابل توجهی دارند گفت: ارزش جاده‌های کشورمان امروز به چند صد هزار میلیارد تومان می‌رسد که باید بتوانیم از این ثروت و سرمایه‌گذاری نگه‌درای کنیم.

وی بااشاره به افزایش قیمت قیر در کشور گفت: در حالی که در سال ۸۶ قیمت هر تن قیر ۸۰۰ تومان بود امروز به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده است و در کشورمان هیچ کالایی مانند قیر به این میزان افزایش قیمت نداشته است.

رییس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه کارخانه‌های قیر و آسفالت تحت کنترل این مرکز بودند گفت: بر اساس آخرین آمارها ۱۸۱ واحد تولید قیر داریم که ۴۲ واحد تولیدی گواهی کیفیت دارند و همچنین از ۱۱۳۵ کارخانه آسفالت ۵۰۹ واحد از مرکز تحقیقات گواهی کیفیت دریافت کردند.

وی تاکید کرد: ‌در دهه‌ ۶۰ کارخانه‌های قیر به دلیل پایین بودن قیمت آن در حال تعطیل شدن بودند اما از دهه ۸۰ که قیر وارد بورس شد قیمت آن به صورت ناگهانی به ۸۰۰ هزار تومانت در هر تن رسید و امروز شاهد قیر ۱۱ میلیون تومانی هستیم.

شکرچی‌زاده تاکید کرد: مسئولیت ما در برابر شهروندان نگهداری از کیفیت راه‌ها است و آیا با این افزایش قیمت‌ها در بخش قیر سازمان راهداری بودجه مورد نیاز برای نگهداری را خواهد داشت؟ باید توجه داشته باشیم اگر کیفیت قیر کاهش پیدا کند سهم راه‌ها از تصادفات جاده‌ها بالا می‌رود.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا