کمبود آب شرب از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی استان زنجان

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب شرب از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌روی استان زنجان است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ابهر یک شهر بافرهنگ، انقلابی و موثر در سطح ملی است، اظهار کرد: ابهر شخصیت‌های بسیار بزرگواری در طول تاریخ داشته و هم‌اینک نیز شخصیت‌های بزرگواری در سطح ملی از این شهرستان برآمده‌اند و مایه افتخار در کشور هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر استعداد فراوانی برای رشد و توسعه دارد اما وجود برخی از موانع و مشکلات باعث شده که این اتفاق نیفتد، تصریح کرد: برای حل این‌ مشکلات نیازمند همکاری مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت ورزشگاه سه هزار نفری ابهر که سال‌هاست نیمه‌تمام مانده و مایه تاسف است، تصریح کرد: این پروژه در پیش‌بینی‌ها بنا بود با یک میلیارد تومان به اتمام برسد اما تاکنون علی‌رغم هزینه ده میلیارد تومانی به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد دیگر نیز برای تکمیل این پروژه نیاز داریم، متذکر شد: امیدواریم با حضور دولت جدید شاهد باشیم پروژه‌های عقب افتاده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه قاعده این سفر بر این بود که پروژه‌هایی که بالای ۷۵ درصد و گاهی نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار گیرند، یادآور شد: برخی از موضوعات مسائل فوریت‌داری هستند که پرداختن به آنها در برآورده کردن نیاز مردم و ایجاد آرامش و امید در بین مردم موثرتر از اتمام بعضی از پروژه‌های به تاخیر افتاده است.

این مسئول با بیان اینکه در استان و به ویژه در این منطقه از وضعیتی مطلوبی در حوزه آب شرب  برخوردار نیستیم، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ میلیون مترمکعب مصرف آب شرب در شهرستان ابهر و خرم‌دره که در افق ۱۴۲۵ به همین میزان آب کم داریم و اگر از الان فکری برای تامین این آب نشود به نقطه غیرقابل جبران نخواهیم رسید و زندگی در این منطقه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه ابهر از پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، یادآور شد: علی‌رغم این موضوع کشاورزی  این شهرستان با مشکلاتی نظیر کم‌آبی، الگوی کشت و آبیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

شجاعی تاکید کرد: در حوزه صنعتی نیز با حدود ۴۰ درصد از صنایع استان در ابهر مستقر شده است ولی بسیاری از واحدهای صنعتی اما مشکلاتی دارند که سال‌های سال حل نشده و باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل