خودرو بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف قیمت گذاری دستوری خودرو که یک کالای اساسی برای مردم محسوب می‌شود، هستند.


نماینده مردم بوئین زهرا و آبگرم در مجلس شورای اسلامی به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند و کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است.

 روح الله عباس‌پور افزود: کمیسیون صنایع و معادن درمجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح سامان‌دهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد شود. بر این اساس در این مصوبه منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشاء خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود.

وی در ادامه به قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌ها درباره قیمت‌گذاری دستوری مختلف است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف صددرصدی قیمت گذاری دستوری خودرو که یک کالای اساسی برای مردم محسوب می‌شود، هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: اگر قیمت خودرو واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری باشد به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌ خواهد شد و خودرو بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

عباس‌پور خاطر نشان کرد: طرح عرضه خودرو در بورس کالا طرح جدیدی است که نیازمند بررسی بیشتری است.

*خبرنگار: پروین خدادادی

خروج از نسخه موبایل