اقتصاد کلان

موسوی: راهکارهای غیرتورمی جایگزین راهکار حذف ارز ترجیحی شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ در این که اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جز ایجاد زمینه رانت و فساد در کشور، هیچ آثار مثبتی بر سر سفره‌های مردم نداشته، شکی نیست اما رئیس جمهور روش‌ها و راه کارهای غیر تورمی را جایگزین کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید علی موسوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز مجلس با بیان اینکه دولتی با منطق تدبیر و ایمان در میدان حضور دارند، گفت: هر وقت منافع ملی ایجاب کند، مذاکره و توافق در دستور کار قرار می گیرد اما کشور معطل مذاکره و توافق حاصل از آن نخواهد بود. توفیقات و دستاوردهای دولت جدید در زمان اندک نظیر افزایش میزان صادرات نفت، انعقاد قراردادهای مهم تجاری با کشورهای منطقه، افزایش صادرات غیر نفتی، دسترسی کشور به بخشی از دارایی های بلوکه شده گویای این است که در شرایط تحریم می‌توان با طیف گسترده ای از کشورهای منطقه و جهان کار کرد.

توجه ویژه به نظام بودجه ریزی و پرهیز از دست کردن در جیب مردم

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به نظر می رسد شرایط کشور در آستانه تحول جدی قرار گرفته است. توجه ویژه به نظام بودجه ریزی کشور اعم از لزوم اصلاح ساختاری، شفافیت، اتخاذ رویکرد عدالت محوری، عملیاتی بودن، شناسایی دقیق و قابل تحقق منابع درآمدی و ضرورت پرهیز جدی از هزینه تراشی‌های مختلف و دست در جیب مردم کردن سرلوحه مجلس خواهد بود.

نماینده ملکان مردم در مجلس یازدهم افزود: همه تصمیمات و اصلاحات اولا باید کارشناسی شده و با اجماع حداکثری باشد و ثانیا به نفع زندگی و معیشت توده‌های مردم باشد. از همین تریبون به مردم عزیز اعلام می‌کنم که رویکرد و جهت گیری دولت دکتر رئیسی در سفر به استان‌ها و حضور و نظارت‌های مستقیم و میدانی و بست عدالت محوری در توزیع منابع عمومی کشور به ویژه نسبت به مناطق محروم از شاخص‌های تحول به نفع مردم است. از این مشی مردمی و جهادی حمایت می‌کنیم.

 موسوی گفت: آن عده که در دوران مسئولیت خود و دوستانشان عافیت و پرستیژ(تشخص نمایشی) را قاعده کاری کرده بودند و کشور را معطل دست و دلبازی دشمن کرده بودند الان به این سبک از مدیریت جهادی مردم خرده می‌گیرند.

ضرورت احیای جهاد سازندگی

نماینده مردم ملکان در مجلس با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر احیای جهاد سازندگی، گفت: امروز با وجود همه دستاوردها و خدمات ارزنده و بی‌نظیر نظام متاسفانه در اثر سوء مدیریت و عملکرد خسارت بار برخی مدیران شاهد کاستی‌ها و محرومیت‌های مزمن و نهادینه شده در بخش‌های مختلف کشور هستیم، رشد نامتوازن شهرها و حاشیه نشینی، مشکلات زیر ساختی در آب رسانی، راه‌های مواصلاتی و کمبود های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله نمونه‌های رنج آور هستند که نیاز مبرم کشورهای به گونه مدیریت جهادی بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی در مورد  ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: در این که اختصاص این ارز به جز هدر دادن سرمایه ملی و ایجاد زمینه رانت و فساد در کشور تقریبا هیچ آثار  مثبتی بر سر سفره های مردم نداشته، شکی نیست اما جناب رئیس جمهور و همکاران در اثر سوء مدیریت دولت پیشین و بی اعتمادی جامعه نسبت به اقدامات، روش و راه کارهای غیر تورمی جایگزین مسئله شود. به هر ترتیب موفقیت دولت مردمی، تامین با ثبات و با صرفه نهاده ها و کالاهای اساسی مردم است.

این نماینده عنوان کرد: امروز مردم و افکار عمومی، حمایت قوی دولت و مجلس از نظام رتبه بندی معلمان را می طلبند این یعنی حمایت از آموزش و پروش و فرزندان ایران است. لذا ضرورت دارد از این قبیل اقدامات که مستقیم با فرهنگ، زندگی و معیشت عمومی جامعه ارتباط دارد با بهترین وجه و با کمترین نوسان منفی انجام گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا