بانکبانک و بیمه

نرخ سود را رعایت کنید وگرنه تنبیه می شوید


عضو شورای پول و اعتبار از برخورد تنبیهی با بانک ها در صورت عدم اجرای کامل بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده ها خبر داد.

به گزارش (ECOIDEAL)، بهمن عبدالهی ،در خصوص ضمانت اجرایی مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار درباره کاهش نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی به ۱۵ درصد و پیش بینی های این شورا برای برخورد با بانک ها و موسساتی که مصوبه شورا را عملیاتی نکنند، گفت: اجرای مصوبه شورا و بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی از نظر شورای پول و اعتبار بسیار مهم و برای نظام بانکی حیاتی است.
 
این عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: بانک مرکزی نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت جدی تصمیم دارد تا بر اجرای صحیح این بخشنامه نظارت کند. در عین حال، هیات مدیره ها و مدیران بانک های دولتی و خصوصی اگر از مفاد این بخشنامه تخطی داشته باشند، قطعا با آنها برخورد می شود.
 
عبدالهی ادامه داد: همچنین اقدامات تنبیهی مطابق آیین نامه های مربوطه در صورت تخلف انجام می شود. البته امیدواریم بانک ها اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار را به صورت کامل و دقیق اجرایی کنند و تخلفی در این بخش نداشته باشیم.
 
وی افزود: در هر صورت، اگر بانک ها در اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود سپرده ها تخلفی داشته باشند، باید عواقب و تنبیهات پیش بینی شده را نیز بپذیرند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا