گردشگری

اطلاعاتی که سفرتان را به استانبول منحصر به فرد می کنند!

یکی از توریستی ترین و تفریحی ترین کشورهای دنیا را ترکیه و در راس آن، استانبول می دانند. جاذبه ها و دیدنی های این شهر آنقدر بیشمار است که در یک سفر فرصت نمی کنید از تمام آن ها بازدید کنید. جزیره های وصف نشدنی و بازارهای شلوغ و کوچه های رنگین آن توجه هر مسافری را به خود جلب خواهد کرد. پس اگر قصد دارید بدترین سفر را به استانبول داشته باشید هرگز این مطلب را نخوانید! چرا که ما در این مطلب از مهم ترین اطلاعات سفر پرده برداشتیم و تمامی نکات مهم آن را مانند بهترین مکان هایی که باید ببینید، بهترین زمان سفر و حتی قیمت تورهای استانبول معرفی کرده ایم.

ویژگی های قلب ترکیه، استانبول

استانبول یا قسطنطنیه، یکی از کلان شهرهای ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. این شهر که مهم ترین مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه به شمار می رود، در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره در مرز اروپا و آسیا واقع شده است. به بیانی دیگر، استانبول تنها شهر دنیاست که در این دو قاره قرار دارد. تنگه بسفر باریکترین تنگه جهان به طول ۷۰۰ متر است که استانبول را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. استانبول شرقی در آسیا قرار دارد و بخش غربی آن در قاره اروپا واقع شده است. همین موقعیت جغرافیایی نیز سبب پدید آمدن جاذبه‌های گردشگری بسیاری شده که افراد را برای خرید تور آن راغب می‌کند.
با این حال استانبول به طور کلی به سه منطقه اصلى تقسیم مى شود. شبه جزیره تاریخى استانبول که شامل نواحى امینونو و فاتح مى باشد و در قسمت جنوبى گلدن هورن واقع شده است، مناطق تاریخى بى اوعلو و بشیکتاش که در قسمت شمال گلدن هورن قرار دارند و منطقه اوسکودار و کادیکوى که در بخش آسیایى هستند. اغلب جمعیت استانبول را ترکان استانبولی و مسلمان تشکیل می دهند و اقلیت‌هایی از ارامنه، یهودیان و یونانیان نیز در دهکده های کوچک آن به چشم می خورند. بدین ترتیب بسیاری از گردشگران تورهای استانبول این شهر را پیوندی میان شرق، غرب، مدرنیته و سنت قلمداد می‌کنند.

همچنین بخوانید

بهترین مکان هایی که باید بروید!

استانبول از نگاه بسیاری از افراد نقطه ای جادویی در ترکیه نامیده می‌شود که سرشار از دیدنی ها و خوشی های رنگارنگ است. از قصرها و مسجدهای عثمانی گرفته تا کلیساهای رومی و حمام های تاریخی استانبول، همه و همه پر از شگفتی و رمز و راز هستند. در تور جذاب استانبول می توانید پس از تماشای ایاصوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی، سری به خیابان پرشور استقلال و میدان همیشه بیدار تکسیم بزنید و از خرید در دنیای برندها و «بهترین مراکز خرید استانبول» لذت ببرید.

 

توصیه می کنیم قایق سواری در تنگه بسفر و سفر یک روزه به جزایر دریای مرمره را نیز از یاد نبرید. اگر اهل خیابانگردی هستید، محله های تاریخی استانبول مثل اورتاکوی و محله های بشیکتاش را هم حتماً در برنامه تور استانبول خود بگنجانید. فراموش نکنید این شهر سرشار از گردشگرانی است که تورهای استانبول را تنها برای بازدید از آثار شگفت انگیزی همچون مسجد سلطان احمد و جزایر پرنس ثبت نام می کنند. پس چندان هم دور از انتظار نیست که استانبول، روزگاری موفق به کسب عنوان سومین شهر توریستی دنیا از لحاظ تعداد گردشگر خارجی شده باشد!

هزینه ها را چگونه مدیریت کنیم؟

عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت تور تاثیر بگذارند که سعی داریم در این مطلب به تمامی آن‌ها اشاره کنیم. شما با آگاهی‌از این نکات علاوه‌بر تجربه‌ی تور ارزان ، سفری با برنامه‌ریزی حساب شده خواهید داشت و می‌توانید مخارج خود را در استانبول مدیریت کنید. اگر به دنبال کاهش مخارج هستید بهتر است خلوت ترین زمان سفر که همان ارزان ترین آن ها هستند را انتخاب کنید. این ایام فصول زمستان و و روزهای امتحانات شناخته می شوند و مسافران تردد کمتری در این شهر دارند. البته درست است که آب و هوای استانبول در ماه های زمستان رو به سردی رفته و سفر به آن مانند فصول بهار و پاییز کاملا مطلوب نیست؛ اما نباید نگران باشید. زیرا گردش و خرید در این روزها شما را با با قمیت های اندک خود خشنود خواهد کرد.

نکته ی دیگری که باید به آن دقت کنید فاکتورهای نوع هتل و میزان اقامت در استانبول است. افزون بر این موارد امکاناتی که هر تور در اختیار شما قرار می‌دهد با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال برخی تورها بیمه مسافرتی دارند و برخی دیگر دارای گشت های شهری رایگان نیستند. بنابراین توصیه می‌کنیم در انتخاب تور علاوه‌بر بررسی نوع اقامتگاه، به خدمات تور نیز دقت کنید.

آشنایی با بهترین زمان ثبت نام تور

بهترین زمان خرید تور برای شما، بسته به هدفی که از این سفر دارید، متفاوت خواهد بود. هر چند که به طور کلی گفته می شود بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است؛ اما بد نیست بدانید اگر تورهای خود را در فصل بهار خریداری نمایید، بهترین زمان را برای گردش و تفریح و استفاده از سواحل ترکیه در نظر گرفته اید. در بهار می توانید از روزهای طولانی و آب و هوای مساعد استانبول بهره مند شوید اما در عوض باید برای یک شب اقامت در هتل‌ها بهای بیشتری بپردازید. با خرید تور بی نظیر استانبول در پاییز، هزینه مقرون به صرفه تری را جهت اسکان می پردازید، از هوای معتدل ترکیه بهره مند می شوید و می توانید لذت خرید در فستیوال‌ها را تجربه کنید و از قیمت‌های آف خورده لذت ببرید.

همچنین خوب است بدانید خرید تور این شهر در تابستان، تقریبا یک اشتباه بزرگ است. این فصل علاوه بر ازدحام و شلوغی در مراکز و استراحتگاه های ساحلی، روزهای بسیار گرم و بدون بارندگی را برایتان به ارمغان می آورد، قیمت‌ها در مراکز خرید نیز به اوج خود می رسد از این رو خرید آن غالباً توصیه نمی شود. لذا اگر عاشق برف و لذت‌های زمستانی هستید، بهتر است تورهای تفریحی استانبول را در این فصل فراموش نکنید. چرا که در زمستان استانبول پر از شگفتی بوده و از ازدحام گردشگران در دیگر فصل‌ها خبری نیست و قیمت اجناس در پایین ترین حد خود قرار دارند، علاوه بر این‌ها تجربه اسکی در پیسته‌ای زمستانی آن هم به لذت‌های سفرتان اضافه می شود. لذا بهترین فرصت برای خرید تور لحظه آخری است.

در نهایت می توانید برای رزرو تورهای ارزان و لحظه آخری برای مقصد دلخواه خود از قاصدک۲۴ استفاده کنید. این مجموعه تورهای متنوعی را مانند تور استانبول (https://bit.ly/3HGnDHc ) ، تور آنتالیا، تور ترکیه، تور دبی و… ارائه می دهد و شما را پشتیبانی ۲۴ ساعته ی خود در انتخاب آن ها راهنمایی می کند. البته با قاصدک۲۴ علاوه بر خرید تورهای مقرون به صرفه و باکیفیت می توانید بلیط های مختلفی را مانند بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس و حتی بلیط قطار رجا رزرو کنید. چرا که این آژانس مسافرتی تمامی خدمات موردنیاز و ضروری سفر را برای شما ارائه می دهد و در تک تک مراحل شما را پشتیبانی می کند. همچنین خوب است بدانید امکان رزرو هتل و بیمه مسافرتی در این سایت وجود دارد و شما می توانید در کمترین زمان خرید خود را به انجام برسانید.

مطلب پیشنهادی: خرید اینترنتی بلیط هواپیما

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا