نقد فیلم‌های روز دنیا در لوکتو

وب‌سایت لوکتو با نگاهی متفاوت به آثار روز دنیای سرگرمی، سعی در ارایه نقدهایی دارد که با اشاره به مشکلات و نقاط قوت به دانش مخاطب بیافزاید. یکی از اصلی‌ترین اهداف لوکتو نقد بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است. نقد در لوکتو با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود و رعایت اصل بیطرفی یکی از اصول مهم در نقد و بررسی آثار مختلف است. چند هدف اصلی برای نقد آثار مختلف وجود دارد. آشنایی مخاطبین وب سایت لوکتو با آثار مختلف و کمک به آن‌ها برای انتخاب این آثار، از مهم‌ترین اهداف لوکتو به‌شمار می‌روند. نقد‌های منتشر شده در لوکتو جنبه آموزشی برای مخاطب نیز خواهند داشت. از طرفی لوکتو سعی می‌کند تا با انتقاد سازنده به بهتر شدن آثار در آینده کمک کند. این موضوع در حال حاضر برای آثار داخلی صدق می‌کند و انتقاد از بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی به‌شکلی سازنده انجام می‌شود. در پایین چند نقد فیلم از لوکتو را بخوانید:

 

نقد فیلم Drive My Car:

فیلم Drive My Car اثری است که شاید برای مخاطب عادی، اثری کند و فاقد پویایی جلوه کند، اما داستان ساده فیلم، به خوبی سفری را که کاراکترهای فیلم، مخصوصا یوسکه طی می‌کنند، به تصویر می‌کشد. فیلمنامه بی‌نقص ریوسکه هاماگوچی، مهارت و تسلط او در کارگردانی، تیمی عالی از بازیگرانی که به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده‌اند، فیلمبرداری، هیدتوشی شینومیا، موسیقی متن مینیمال فیلم و استفاده مناسب هاماگوچی و تیم تولیدش از محیط جزیره هیروشیما به همراه یک خودروی قرمز دوست داشتنی، باعث شده‌اند تا فیلم Drive My Car یکی از زیباترین و انسانی‌ترین فیلم‌های سال باشد که علیرغم زمان سه ساعته‌اش، مخاطب را همراه خود نگه می‌دارد و تا مدت‌ها پس از پایان فیلم، با او باقی می‌ماند. علاوه بر این، فیلم Drive My Car، می‌تواند الگویی عالی برای اقتباسی از یک داستان کوتاه و مخصوصا داستان‌های هاروکی موراکامی باشد.

 

خلاصه نقد فیلم Belfast:

فیلم Belfast، نامه عاشقانه کنت برانا، نه فقط به زادگاهش، شهر بلفاست، بلکه به خانه است. جایی که انسان آن را با تمام مشکلاتش عزیز می‌شمارد و تا ابد آن را دوست خواهد داشت، حتی اگر مجبور به ترک آن شود. کارگردانی عالی کنت برانا، فیلمبرداری زیبای هریس زمبرلوکس (Haris Zambarloukos)، طراحی صحنه فوق‌العاده‌ای که شهر بلفاست را به خوبی به نمایش گذاشته است و بازیگرانی که کار خود را به خوبی انجام داده‌اند، منجر به خلق یکی از بهترین فیلم‌های سال شده است که بین درام، تراژدی و طنز، تعادل برقرار می‌کند و تماشاگر خود را از نظر احساسی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

 

خلاصه نقد فیلم Eternals:

فیلم Eternals، مانند سایر آثار MCU پس از Avengers: Endgame، اثری تجاری و فاقد بینش خاص و منحصربفردی است که آن را به اثری قابل احترام یا حتی سرگرم‌کننده تبدیل کند. با وجود تأثیرات مثبت بازیگرانی چون ما دونگ سئوک، کمیل نانجانی (Kumail Nanjiani)، هریش پاتل (Harish Patel)، بری کوگن، برایان تایری هنری و آنجلینا جولی، سکانس‌های مبارزه خوب در میانه فیلم و موسیقی متن عالی رامین جوادی، فیلم Eternals زیر بار فیلمنامه‌ای عاری از خلاقیت و ذکاوت، داستانی خسته‌کننده، کاراکترهای اصلی تک‌بعدی فاقد جذابیت، نقش‌آفرینی ضعیف و بی‌روح جما چان و ایده‌های هدررفته‌اش، دفن می‌شود. هرچند که برای مخاطبی که دنبال‌کننده MCU است، تماشای فیلم Eternals ضروری است، اما با قاطعیت می‌توان آن را یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های MCU خطاب کرد.

 

خلاصه نقد فیلم قهرمان:

فیلم «قهرمان» مانند دیگر فیلم‌های اصغر فرهادی، فیلمی نظاره‌گر درباره مشکلی است که آن‌قدر در جامعه ایرانی شایع شده که استفاده از واقع‌گرایی باعث طبیعی و ملموس شدن تجربه تماشای آن شده است. شاید عده‌ای تصور کنند که اصغر فرهادی با بدبینی در حال نگاه کردن به جامعه است؛ اما این جامعه است که در بدبینی و پارانویا غرق شده است و اصغر فرهادی صرفا بازتابی از آن را به نمایش گذاشته است. فیلم «قهرمان» اثری قدرتمند، دیدنی و تقریبا بی‌نقص است که همانند دیگر فیلم‌های اصغر فرهادی، شعار نمی‌دهد، قصد پندآموزی ندارد و تنها از مخاطب می‌خواهد که در هنگام تماشای فیلم، نگاهی نیز به وجدان خود بیاندازد.

خروج از نسخه موبایل