قرمزپوشی بورس تهران و فرابورس

در جریان معاملات نخستین روز هفته (شنبه، ۲۱ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۵۸۹ واحد افزایش، به رقم ۳۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد را به ثبت رساند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا) برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۷۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۱۳ هزار و ۱۰۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۵ هزار و ۱۹۲ واحدی را تجربه کردند.

گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۴۱ هزار و ۹۱۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۵۵ هزار و ۴۷۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۱۲۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۴ هزار و ۹۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۹۴۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی پردیس با یک هزار و ۱۲۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۱۰۱ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۳۹۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۱۵۹ واحد و شرکت پتروشیمی خراسان با ۱۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و یک واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۴۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۲۲۷ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۶ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۱۶واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۱ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۷ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۹ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۶.۳ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۱.۶۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱.۵۱ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با ۱.۴۹واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۸ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۶.۴ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶ واحد و شرکت بهمن دیزل ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

خروج از نسخه موبایل