شاخص هم‌وزن ۶.۷ درصد افزایش یافت

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات در نخستین هفته فروردین ماه، نسبت به آخرین هفته اسفند ماه کاهشی شد؛ این در حالی است که حجم کل معاملات افزایش ۴۸.۱۴درصدی را به ثبت رساند.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در نخستین هفته فروردین ماه ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به آخرین هفته اسفند ماه ۱۴۰۰ با ۳۴.۴۱ درصد کاهش، از ۳۶۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال ریال به ۲۴۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۳۹ میلیارد و ۶۱ میلیون سهم در آخرین هفته اسفند ماه به ۵۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم رسید که افزایش ۴۸.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در نخستین هفته فروردین ماه، بازارها نسبت به هفته گذشته خود وضعیت متفاوتی داشتند؛ این در حالی است که تنها مشتقه نسبت به هفته گذشته، روند افزایشی داشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۳۲.۷۱ درصدی را در هفته منتهی به ۱۰ فروردین نسبت به آخرین هفته اسفند ماه تجربه کرد و از ۱۱۸ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال به ۷۹ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز در آخرین هفته اسفند که ۱۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون سهم بود به ۲۱ هزار و ۸۲۷ میلیارد سهم در هفته منتهی به ۱۰ فروردین ماه رسید و افزایش ۳۹.۲۲ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام همچون بازار اول سهام بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در منتهی به ۱۰ فروردین ماه نسبت به هفته گذشته خود، ۲۱.۷۷ درصد کاهش یافت و از ۱۱۵ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال به ۹۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۸۰.۵۵ درصد افزایش، از ۱۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون سهم به ۳۱ میلیارد و ۹۲۲ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۸۱.۷۵ درصدی از ۵۴ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال در آخرین هفته اسفند ماه به ۹ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۰ فروردین ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۵۴.۸۱ میلیون برگه به ۱۰.۰۶ میلیون برگه رسید که افت ۸۱.۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در آخرین هفته اسفند ماه ۲۶۶ میلیارد ریال بود که در هفته منتهی به ۱۰ فروردین به ۵۱۲ میلیارد ریال رسید و رشد ۹۲.۱۱ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با رشد چشمگیر ۵۵ هزار و ۴۱۱ درصدی از ۱.۵۱ میلیون قرارداد در آخرین هفته اسفند ماه به ۸۳۹.۱۷ میلیون قرارداد در نخستین هفته فروردین ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در نخستین هفته فروردین ماه در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۸۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال در آخرین هفته اسفند ماه به ۶۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۰ فروردین ماه رسید و کاهش ۲۳.۳۷ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۴۲.۰۶ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون یونیت رسید.

شاخص کل افزایشی شد

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در یک هفته منتهی به ۱۰ فروردین نسبت به هفته گذشته خود رشد ۶.۴۸ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد به یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۸۷ هزار و ۱۱۹ واحدی را نشان می دهد.همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۱۰ فروردین ماه نسبت به هفته گذشته خود افزایش داشت و با ۶.۷۴ درصد افزایش از ۳۴۳ هزار و ۷۹۸ واحد به ۳۶۵ هزار و ۹۰۸ واحد رسید و تنها ۱۰۷ واحد افزایش یافت.

خروج از نسخه موبایل