بین الملل

چشم بادامی‌ها به دنبال انرژی ارزان قیمت روسیه

گزارشها حاکی از آن است که واردکنندگان چینی در حال مذاکره با روسیه برای واردات محموله‌های LNG با تخفیف زیاد هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، بزرگترین واردکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) چین به دنبال خرید محموله‌های اضافی از روسیه تحریم شده برای استفاده از قیمت ارزان انرژی این کشور هستند.

طبق گزارش‌ها، افزایش خرید چشم بادامی‌ها برای پر کردن و ذخیره سازی مخازن قبل از افزایش مجدد قیمت‌ها در تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

شرکت‌های دولتی چینی سینوپک و پتروچاینا از جمله شرکت‌هایی هستند که در این گفتگوها شرکت می‌کنند.

برخی از واردکنندگان در حال بررسی استفاده از نام شرکت‌های روسی برای شرکت در مناقصات خرید LNG از طرف این شرکتها هستند تا برنامه‌های خرید خود را از دولت‌های دیگر پنهان کنند.

این خریدها در حالی انجام می‌شود که برخی کشورها از جمله ایالات متحده و بریتانیا واردات انرژی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌ها به دلیل درگیری در اوکراین ممنوع کرده اند. اتحادیه اروپا از انجام این کار خودداری کرده است، در حالی که ایالات متحده و بریتانیا همچنان به خرید نفت و گاز روسیه ادامه می‌دهند.

در همین حال، معامله گران می‌گویند هم اکنون LNG روسیه با بیش از ۱۰ درصد تخفیف نسبت به محموله‌های عادی شمال آسیا در بازار نقدی معامله می‌شود. قیمت‌های لحظه‌ای برای واردات سوخت مایع در میان کاهش عرضه به بالاترین حد خود رسیده است.

از طرف دیگر پالایشگاه‌های نفت چین نیز به طور محتاطانه نفت خام ارزان روسیه را خریداری کرده اند و چندین محموله هم در چند هفته گذشته خریداری شده بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا