ارتباطات و فناوري اطلاعات

لو رفتن لیست دریافت مالیات از اینفلوئنسر های اینستاگرام

وکیل مالیاتی

به نظر میرسید که دریافت مالیات از اینفلوئنسر های اینستاگرام انجام نشود اما گویا با ناپدید شدن سایه طرح صیانت دولت قصد دارد که این کار و مالیات را در بودجه سال بعد قرار دهد در همین راستا معاون درامد های مالیاتی سازمان مالیات از آماده شدن لیستی از اینفلوئنسر های اینستاگرامی خبر داده است

طبق تحقیقات و گزارشی که گروه آرمان اقتصادی با گروه حقوقی رضا عبدالمحمد انجام داده است برنامه دریافت مالیات قطعا برای همگی انجام خواهد شد اما آیا باید نگران این موضوع باشیم ؟ در این مقاله در مورد مالیات ، انواع مالیات ، وکیل مالیاتی ، فواید وکیل مالیاتی ، نیاز ما به وکیل مالیاتی و……

گروه حقوقی رضا عبدالمحمد به ما این اطمینان را داده است که هیچ چیزی درباره مالیات نباید مارا نگران کند چرا که گروه حقوقی رضاعبدالمحمد با در اختیار داشتن بهترین وکیل های مالیاتی آماده کمک به ما است.

همچنین بخوانید

 

مالیات چیست ؟

طبق مصاحبه رسانه آرمان اقتصادی گروه حقوقی رضا عبدالمحمد در این مورد بیان دارد در توضیح مختصر مالیات میتوان گفت که مالیات مبلغی است که افراد یک جامعه به منظور تامین مخارج عمومی و هزینه ها و .. به دولت پرداخت میکنند و شامل دارایی ها و موسسات و اشخاص حقوقی و حقیقی میشود .

همچنین این گروه حقوقی بیان کرده است که مالیات ها عموما به ۲ دسته مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم میباشند .

لازم به ذکر است که مالیات ها دارای قانون های خاص خود هستند که وکیل مالیاتی به انها تسلط کامل خواهد داشت .  یک وکیل مالیاتی مجرب به تمامی بخشنامه های امور مالیاتی وارد است و دائما به تغییرات امور مالیاتی واقف است و در جریان امور میباشد . قوانین امور مالیاتی در ۲ دسته قوانین مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم وجود دارد .

وکیل مالیاتی

چرا به وکیل مالیاتی نیاز خواهیم داشت ؟

بیشتر پرونده ها و دعاوی حقوقی دارای ظاهری اسان میباشند اما این پرونده ها و مشکلات حقوقی در درون خود پیچیدگی هایی دارند که لازم است به انها تسلط داشته باشید . این پیچیدگی ها در زمینه پرونده های مالیاتی بسیار بیشتر خواهد بود و تمامی انها دارای پروسه های پیچیده ای خواهند بود و همین امر سسب میشود که افراد بدون دانش این زمینه و افراد عام توانایی حل انها را نداشته باشند . از همین رو درصورت وجود یک وکیل متخصص در زمینه پرونده های مالیاتی قادر خواهید بود تا از موانع عبور کنید و در مدت زمانی به مراتب سریع تر نتیجه دلخواهتان را به دست بیاورید .

لازم است بگوییم که در زمینه وکالت متعهد به وسیله میباشد به این منظور که وکلا انتخابی تمام تلاش خودرا برای نتیجه مطلوب و پیروزی در پرونده های میکنند اما بعضی اوقات شرایط به شکلی میباشد که توانایی پیروزی در پرونده مذکور نخواهد بود با این حال در صورت وجود وکیل متخصص مالیاتی اطمینان خواهید داشت که پرونده مورد نظر در مسیری درست حرکت خواهد کرد . درباره همین موضوع رسانه آرمان اقتصادی بهترین در ضمینه مالیات و وکیل مالیاتی برای مصاحبه انتخاب نموده است.

لازم به ذکر است در ضمینه مالیات اشخاص حقوقی و حقیقی گاها برای حل مشکلات حقوقی پیش امده خودشان به وکیل مالیاتی رجوع میکنند اما در بیشتر موارد دلیل مراجعه انها به وکیل مالیاتی به منظور اعتراض به مبالغ تعیین شده انها به عنوان مالیات میباشد که بیشتر به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با قوانین امور مالیاتی میباشد . همچنین گفتنی است که وکیل مالیاتی در ضمینه های دیگر نیز استفاده میشود به مانند جرائم مالیاتی که در این قسمت در این باره خواهیم گفت

جرائم مالیاتی :

همانطور که گفتیم در این قسمت از وکیل مالیاتی در مورد جرائم مالیاتی ، انواع آن راه حل آن خواهیم گفت ، در تعریف کلیشه ای و ساده در مورد جرائم مالیاتی میتوان گفت که مودیان مالیاتی در قانون مالیات های مستقیم کشور دارای وظایفی میباشند که میبایست در مهلت زمان قانونی انها را انجام دهند ، در همین راستا چنانچه مودیان وظایف خود را انجام ندهند و یا در مهلت زمان انرا انجام ندهند شامل جریمه های خواهند شد و موظفند علاوه بر اصل مالیات مبلغ جریمه را هم نیز به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند .

بر طبق قانون مالیات های مستقیم مواد ۲۷۴ و ۲۷۹ در بند ۶۰ اصلاحیه امده است که ، موارد ذیل در دسته جرائم مالیاتی محسوب میشوند و مرتکبان به انها با توجه به هر مورد به مجازات درجه ۶ محکوم میشوند .

وکیل مالیاتی

این جرائم مالیاتی که در قانون مالیات مستقیم امده اند عبارتند از :

  • تنظیم اسناد و مدارک در خلاف و تضاد با اسناد مربوط
  • پنهان کردن فعالیت ها و درامد های حاصل از فعالیت های اقتصادی
  • خودداری از انجام وظایف قانونی مرتبط با مالیات های مستقیم و همینطور مالیات بر ارزش افزوده
  • عدم اجازه دسترسی به ماموران مالیاتی برای دریافت اطلاعات مالیاتی و اقتصادی
  • استفده کردن از کارت های بازرگانی افراد دیگر به منظور فرار مالیاتی
  • تنظیم معامله ها و قراردادهایتان به نام افراد دیگر و یا تنظیم معامله ها و قرارداد های دیگر مودیان به نام خودتان بر خلاف واقعیت
  • انجام ندادن وظایف قانونی در رابطه با تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی شامل اطلاعات درامد ها و هزینه ها در ۳ سال پیاپی
  • تنظیم و انجام فعالیت ها طوری که مشمول معاف از مالیات به نظر بیاید

 

اظهارنامه مالیاتی :

احتمالا این کلمه را بسیار شنیده باشید و قطعا مهم است حال به شما خواهیم گفت که اظهارنامه مالیاتی چیست افراد حقیقی و حقوقی موظفند در پایان هر سال میزان درامد و سود خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند . میتوان گفت افراد و شرکت ها در پایان هر سال مالی گزارش خود را به سازمان امورمالیاتی ارائه میدهند . این گزارش همان اظهارنامه مالیاتی است که سازمان امور مالیاتی هم طبق همین اظهارنامه مالیات افراد و شرکت هارا تعیین میکنند .
در رابطه با افراد حقیقی اظهارنامه مالیاتی در هر سال برای همان سال مالیاتی تنظیم میکنند اما در رابطه با اشخاص حقوقی این مورد کمی تفاوت دارد چرا که اگر سال مالی شرکت در اساسنامه با سال مالیاتی متفاوتی باشند درامد سال مالیاتی به واسطه اساسنامه که شرکت دارد مبنای تشخیص و تعیین مالیات میباشد .
نوشتن اظهارنامه و ارائه ان به سازمان امور مالیاتی از وظایف تاجران و شرکت های تجاری هست که میبایست در زمان قانونی و مقرر ان را انجام دهند و چنانچه تخلفی در ان انجام شود جریمه و مجازات در انتظار متخلفان خواهد بود .

وکیل مالیاتی

حسابداری مالیاتی چیست ؟

به دلیل حساسیت و اهمیت بالای امور مربوط به مالیات تخصصی ایجاد شده است تحت عنوان حسابداری مالیاتی (tax accounting)  و شامل قوانینی خاص هم میباشد .

حسابداران مالیاتی و متخصصان در این زمینه وظیفه دارند بدون رسیدگی به دیگر صورت های مالی و تنها تمرکز بر روی بحث مالیات  ، مالیات بر درامد و ضریب های مالیاتی ، معافیت ها ، هزینه های استهلاک و جریمه ها و تشویق های مالیاتی را در کنار یکدیگر قرارداده و بررسی و محاسبه انجام دهند . مضاف بر تنظیم و تهیه اظهارنامه عملکرد ، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درامد و گزارشات فصلی و دفتر کل و دفتر و روزنامه و هر مشکلی و یا دادرسی مالیاتی مجموعه های تجاری تماما توسط یک حسابدار مالیاتی انجام خواهد شد .

برای پیگیری و حل مشکلات مالیاتی خوتان بهتر است تا با یک وکیل مالیاتی متخصص در این زمینه مشورت کنید ، در صورتی که در جست و جوی بهترین وکیل مالیاتی میباشید این گروه حقوق شما را در این زمینه یاری میدهد .

 راه های تماس با گروه حقوقی رضاعبدالمحمد :‌۰۹۱۲۱۵۷۴۲۹۷

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا