«خودرو»، «شیمیایی» و «چند رشته‌ای صنایع»؛ رتبه‌های یک تا سه معاملات

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات امروز دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۸۲ واحد افزایش، به رقم ۳۹۷ هزار و ۷۶۹ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۲ هزار و ۸۶۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.


در جریان سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۱ هزار و ۲۸۳ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۴۸ هزار و ۲۳۴ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۱ هزار و ۲۳۸ معامله به ارزش ۷ هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۲۷۰ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۳ هزار و ۴۱۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۳ هزار و ۸۹۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۴۲ هزار و ۳۱۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۷۹۵ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۸۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۸۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۲۱ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۲۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۴۵ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری بهمن با ۲۹ واحد، شرکت پدیده شیمی قرن با ۲۶ واحد و شرکت معادن منگنز ایران با ۲۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۱۱ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۱۲۵ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۰ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۶ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۳ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴ واحد، شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال با ۲.۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲ واحد، شرکت کلر پارس با ۱.۱۷ واحد و شرکت زرین معدن آسیا با ۰.۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

خروج از نسخه موبایل