اقتصاد کلان

آخرین وضعیت ابربدهکاران بانکی

مدیرعامل بانک ملی ضمن بیان کاهش تعداد شعب بانک از ۳۲۰۰ به ۲۸۰۰ شعبه، گفت: با شرکت‌های بزرگ بدهکار کلان به بانک در حال مذاکره برای پرداخت بدهی هستیم و برخی نیز برای پرداخت بدهی به شعب بانک مراجعه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا فرزین در حاشیه مراسم افتتاحیه شعب شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان از مرحله تاسیس با خطرات زیادی مواجه هستند و به همین دلیل نظام تامین مالی از آن‌ها حمایت مالی نمی‌کنند مگر اینکه به مرحله بلوغ برسند تا نظام بانکی آنها را تامین مالی کنند. نظام بانکی برای تامین مالی به وثیقه و ضمانت نیاز دارد که معمولا این شرکت‌ها دارایی کمی دارند و دارایی آن‌ها مبتنی بر دانش است که قابل ارزش گذاری نیست.

وی افزود: بنابراین، باید به سمت مدلی جدید برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان حرکت می‌کردیم که امروز شعب شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک ملی با هدف ارائه انواع مشاوره برای تامین مالی افتتاح شد که این تامین مالی متناسب با سطح تکامل شرکت انجام می‌شود.

مدیر عامل بانک ملی ادامه داد: در این شعب شرکت‌های دانش بنیان هم می‌توانند از تامین مالی ارزی و ریالی، سایر خدمات مالی چوننقل و انتقالات وجوه برخوردار شوند.

فرزین ضمن بیان کاهش تعداد شعب بانک ملی از  به ۲۸۰۰ شعبه درباره پرداخت بدهی ابربدهکاران کلان این بانک گفت: در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگ برای پرداخت بدهی هستیم و برخی نیز برای پرداخت بدهی خود به شعب بانک مراجعه کردند. تاکنون برای ۶۸۷ شرکت دانش بنیان معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال تامین مالی انجام دادیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا