کسب و کار

حمایت مالی با لینک پرداخت

حمایت مالی یک روش رایج برای کسب درآمد و به طور کلی جمع‌آوری هزینه‌ها در دنیای وب محسوب می‌شود که مبتنی بر ارائه‌ی خدمات و تولید محتوای رایگان است. بسیاری از افراد دانش خود را به‌صورت رایگان، به‌‌صورت مقاله در سایت و اینترنت منتشر و در قبال آنها هیچ هزینه‌‌ای دریافت نمی‌‌کنند. این افراد می‌توانند گزینه‌‌ای را به‌‌عنوان حمایت مالی در سایت خود قرار دهند تا دنبال‌کنندگان، به‌‌پاس قدردانی از دانش و تلاش آنها، مبلغ دلخواه خود را از طریق درگاه بانکی واریز کنند.

محتوا در این روش به شکل ویدئو، پادکست، گیم‌، سرگرمی‌های رایانه‌ای و مواردی از این دست تولید می‌شود و در بهترین حالت مراودات مالی آن از طریق لینک پرداخت دونیت صورت می‌گیرد. حالا این‌که تعریف فرایند حمایت مالی چیست و موارد مختلف آن از جمله درگاه پرداخت برای استریم چگونه انجام می‌شود و مواردی از این دست، مطالبی است که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

فرآیند حمایت مالی (دونیت) چیست؟

به طور کلی امروزه روش‌های مختلفی برای ایجاد یک جریان برای کسب درآمد و جمع‌آوری هزینه‌ها وجود دارد که یکی از این جریان‌ها در فضای وب و در پلتفرم‌های مختلف، روش دونیت یا همان حمایت مالی است. اگر به اسم این روش دقت کنید به راحتی متوجه می‌شوید که بحث حامی مطرح است. در واقع شما در این روش، افرادی را می‌بینید که به صورت حقیقی یا حقوقی به طور رایگان خدمات و محتوایی را تولید می‌کنند و بعد آن را در معرض دید مخاطبین قرار می‌دهند. به دنبال آن با گذاشتن یک راه مثل لینک پرداخت حمایت مالی از حمایت مخاطبان و کاربران خود بهره‌مند می‌شوند، بدون این‌که خودشان هزینه‌ای مشخص کنند و محتوا را برای فروش قرار بدهند.

همچنین بخوانید

در کل حمایت مالی بیشتر به موسسه‌های غیرانتفاعی و عام‌المنفعه‌‌ای مرتبط می‌شود که خدمات رایگانی را در اختیار بقیه قرار می‌دهند. حمایت مالی در این موسسه‌ها فرآیندی است که در طی آن موسسه‌‌های مد نظر خدمات رایگان خود را در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار می‌دهند و کابران هم با توجه به میزان علاقه و رضایتمندی و وسع مالی خود از آن‌ها حمایت می‌کنند.

این موسسات می‌توانند مربوط به امور خیریه یا جریان‌ها و مسائل مختلف در خدمات اجتماعی باشند که از طریق توجه و حمایت کاربران‌شان سرپا و فعال می‌مانند و در ادامه کاربران هم از منافع و خدمات‌ مطلوب این موسسه‌ها بهرمند می‌شوند.‌ با این توضیح در ادامه مطلب می‌خواهیم به چند نمونه از حمایت‌های مالی بپردازیم.

حمایت مالی برای استریم‌ها

در یک تعریف کلی باید بگوییم که استریم یک فرایند رایانه‌ای است. فرآیندی‌ که با صنعت تولید محتوای ویدئویی سروکار دارد. استریم کاربران و مخاطبان بسیاری را به خصوص از قشر جوان در فضاها و در واقع پلتفرم‌های مختلف به سمت خود می‌‌‌کشاند؛ چرا‌که روش‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، یعنی از روش‌های مربوط به بازی‌ها و سرگرمی‌های کامپیوتری و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی گرفته تا فعالیت‌های آموزشی و معرفی کالا و خدمات و حتی حمایت از سرویس‌ها و تکنولوژی‌های به روز.

به طور مثال در مورد استریم‌ مربوط به محتوای مولتی مدیا باید بدانید که روند ارسال محتوا از طرف فرستنده که به او استریمر گفته می‌شود و نمایش آن توسط گیرنده می‌تواند به شکل همزمان باشد، یعنی نیازی به بارگیری کامل فایل نیست.

در مورد فضاهای مختلف استریم هم بد نیست بدانید پلتفرم توییچ از آن دسته پلتفرم‌هایی به شمار می‌رود که در سطح جهانی بسیار محبوب است. توییچ در واقع از امکانات مفید و بالایی بهره می‌برد از همه مهمتر در این پلتفرم هیچ نوع تبلیغی وجود ندارد و در کل فضای وسوسه‌انگیز و خاصی برای گیمرها محسوب می‌شود.

از اصلی‌ترین ویژگی‌های توییچ می‌توان به امکان برخورداری از بیشتر امکانات آن تنها با یک حساب کاربری رایگان اشاره کرد. علاوه بر توییچ فضای متنوع دیگری در اختیار استریمرها قرار دارد از جمله فیس‌بوک، یونو، دی‌اکست، لایو استریم و پلتفرم پرطرفدار یوتوب. اما به غیر از این موارد آپارات هم جزو پلتفروم‌های محبوب به خصوص در ایران محسوب می‌شود که امکان نمایش زنده را برای مخاطبان خود فعال کرده است. از این جهت در ادامه می‌خواهیم به استریمرها در آپارات هم بپردازیم.

استریمرها در فضای آپارات

استریمرها در واقع با تکیه بر توانایی‌ها، مهارت و هنر خود محتوای جذاب و کاربردی تولید و در فضای آپارات پخش می‌کنند. استریمرهای آپارات با کار بر روی کیفیت محتوای تولیدی می‌توانند مخاطبان بسیاری را جذب کنند. به طور مثال استریمر در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتری همان‌طور که در حال بازی است از فعالیت خود فایل ویدیویی مفید و کاربردی ضبط می‌کند و آن را روی پلتفرم‌ آپارات به نمایش در‌می‌آورد. مسلماً کیفیت محتوا و بالا رفتن تنوع و توجه به نوع فعالیت یک استریمر به مرور زمان تاثیر مثبتی بر روی تعداد بازدید کنندگان حساب کاربری‌اش خواهد گذاشت.

حمایت مالی در آپارات

در این روند پلتفرم آپارات طبق تعداد بازدیدها میزان درصدی را از درآمد تبلیغات برای استریمرها در نظر می‌گیرد، اما راه دیگری که مورد بحث ما در این مطلب است و استریمرها از طریق آن هم در این فضا می‌توانند کسب درآمد کنند حمایت مالی است. در این زمینه درگاه پرداخت برای پلتفرم آپارات به استریمرها ارائه می‌شود تا تراکنش‌های مالی به راحتی انجام بشود، از طرفی چون سرورهای آپارات در ایران قرار دارند، سرعت استریم در این پلتفرم نسبت به پلتفرم‌های دیگر، بالاتر است.

لینک پرداخت حمایت مالی برای توسعه دهندگان وب

این حمایت همان‌طور که از اسمش پیداست با توسعه‌دهندگان وب تعریف می‌شود. به طور مثال از آن جایی که وردپرس بر روی وب‌سایت‌ها برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین کاربرد دارد، بعضی از این فروشگاه‌ها با وردپرس برای کارهای داوطلبانه‌ و ارائه‌ی خدمات رایگان ساخته می‌شوند. ممکن است شما هم جزو شرکت یا انجمن‌هایی باشید که بر روی وب خدمات خود را به این شکل و به صورت رایگان ارائه می‌دهند. اغلب این ارائه‌دهندگان به شکل خصوصی فعال هستند و از حمایت دولتی برخوردار نیستند؛ پس در فروشگاه آنلاین ساخته شده، خدمات و محتوای تولیدی خود را به اشتراک می‌‌گذارند و در ادامه از طریق افزونه حمایت مالی وردپرس دونیت کاربران خود را دریافت می‌کنند.

لینک حمایت مالی برای فعالیت پادکسترها

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، تولید پادکست هم از آن دسته از محتواها است که می‌تواند در جریان دونیت قرار بگیرد. در واقع پادکسترها در زمینه‌های مختلف برای کاربران خود پادکست‌های جذاب تولید کرده و در کنار آن از طریق درگاه پرداخت حمایت مالی بخشی از هزینه‌های خود را تامین می‌کنند.

مراحل ساخت لینک پرداخت حمایت مالی

حالا که با مفهوم دونیت و چند نمونه از آن آشنا شدید، بهتر است اطلاعاتی را هم از دریافت و ساخت لینک پرداخت اینترنتی برای حمایت مالی یا دونیت داشته باشید.

در مرحله‌ی اول این امکان را دارید که به سایت یکی از شرکت‌‌های پرداخت‌یاری معتبر مثل رایان پی مراجعه کنید که دارای بیش‌ترین میزان موفقیت پرداخت و تعداد تراکنش در لحظه است.‌ در سایت این شرکت ثبت‌نام و درخواست خود را ارسال کنید.‌

مرحله‌ی بعدی به درج مشخصات تکمیلی در فرم احراز هویت و ثبت و ارسال آن مربوط می‌شود.

بعد از بررسی فرم احراز از طرف کارشناسان رایان‌پی و تایید نهایی توسط سایت شاپرک، لینک پرداخت حمایت مالی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

مرحله‌ی آخر هم قرار دادن لینک در آپارات و فضای حمایت مالی است.‌

لازم به ذکر است که دریافت و فعال کردن لینک دونیت پرداخت در مراحل اولیه رایگان است. اما بعد از آن، پرداخت‌یارها هزینه و درصد کارمزدی را از هر تراکنش کسر و دریافت می‌کنند. در این مورد لینک پرداخت رایان‌پی کارمزد ثابت ۵۰۰ تومانی برای هر تراکنش کسر و دریافت می‌کند.

 

و در آخر باید گفت امروز دونیت از مرسوم‌ترین روش‌های کسب‌درامد و دریافت هزینه‌های اهدایی است و واریز مبالغ و هزینه‌ها در این روش از طریق درگاه پرداخت حمایت‌ مالی انجام می‌شود. ما در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که معمولاً موسسه‌ها و افرادی به سراغ روش حمایت مالی می‌روند که به شکل داوطلبانه به دنبال تولید محتوا و خدمات رایگان در پلتفرم‌های مختلف از جمله آپارات هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا