فعالیت ایمیدرو در ۳۸محدوده معدنی در استان سیستان و بلوچستان

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ۳۸ محدوده امید بخش معدنی از سوی این سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در جریان سفر به سیستان و بلوچستان و در جلسه بررسی دستاوردهای معدنی این منطقه سخن می گفت، تصریح کرد: طرح های ایمیدرو با هدف توانمندسازی و توسعه از سال ۹۳ آغاز شده که ۱۴۳ محدوده توسط این سازمان و ۱۳ محدوده معدنی نیز توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (از زیر مجموعه های ایمیدرو) هدف گذاری شد که در نهایت به ۳۸ محدوده امید بخش رسید.
وی در مورد دستاوردهای اکتشافی این سازمان نیز گفت: سیستان و بلوچستان از اولویت های برتر دولت در بخش اکتشاف است و وجود ذخایر کرومیت، سرب و روی،‌ طلا و ‌مس از جمله توانمندهای معدنی استان است. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در منطقه چابهار و کنارک نیز شورابه های معدنی داریم که از ذخایر قابل توجهی برخوردارند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در جشنواره هامین در قلعه سب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد : ۱۵ هزار کیلومتر مربع اکتشاف پهنه های معدنی از سال ۹۳ به بعد انجام شده و همچنین قرار داد ژئوفیزیک هوایی در وسعت ۱۰ هزار کیلومتر برای استان سیستان و بلوچستان بسته شده است.
وی خواستار هماهنگی دستگاه های مختلف در بخش محیط زیست و منابع طبیعی شد و افزود: در این میان شرایط باید برای ادامه فعالیت های اکتشافی ایمیدرو در مناطق مختلف استان مهیا باشد.
کرباسیان تاکید کرد: فعال شدن طرح های جدید معدنی در بخش های مختلف سبب ایجاد اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان می شود.
سیستان و بلوچستان از اولویت های دولت دوازدهم
کرباسیان خاطر نشان کرد: این استان با توجه به ذخایر معدنی و توانمندی هایی که در این بخش دارد از اولویت های دولت دوازدهم و ایمیدرو برای اکتشاف و ایجاد صنایع معدنی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره همکاری اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری این نهاد می توان سرمایه گذارانی که اهلیت فعالیت در این زنجیره را دارند معرفی کرد تا اقدام به مشارکت با ایمیدرو کنند.
وی ادامه داد: این سازمان آمادگی همکاری و مشارکت تا ۴۹ درصدی با بخش خصوصی را دارد. به گفته وی، در جریان این همکاری می توان محدوده های معدنی استان را واگذار و فعال کرد.
در این سفر که علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز حضور داشت،‌ طی سخنانی درباره همکاری با ایمیدرو گفت: هماهنگی بین دستگاه های مرتبط مذکور در بخش معدن و بحث امنیت از موارد مورد تاکید ما است.
وی افزود: با توجه به نیاز منطقه به اشتغال پایدار، اقدامات لازم برای تامین امنیت در جهت مهیا شدن توسعه فعالیت های اکتشافی انجام خواهد شد.

 

قالب وردپرس

خروج از نسخه موبایل