کسب و کار

چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟

امروزه تمام افراد به دنبال تغییر یا ارتقاء مشاغل خود هستند، آن‌ها در تلاشند تا با ارتقاء مهارت، مشاغلی انعطاف‌پذیر و پرسود کسب کنند.در این میان کارآفرینان نقش مهمی در ایجاد زمینه رشد و استفاده از استعدادهای مختلف دارند. اگر به دنبال سایت‌هایی با محوریت کارآفرینی مثل هاروارد بیزینس ریویو، فوربز، دانشگاه کسب و کار، فرچون و بیزنس اینسایدر هستید توصیه می‌کنم سری به وب‌سایت فارسی زبان دانشگاه کسب و کار بزنید.

 

همچنین بخوانید

کارآفرینی چیست؟

به گزارش آرمان اقتصادی، هر ساله افراد زیادی شانس خود را در کارآفرینی امتحان می‌کنند تا بتوانند به یک رهبر تجاری موفق در کسب‌وکار خود تبدیل شوند. اما کارآفرینی چیست ؟

کارآفرینی اصطلاحی در حوزه کسب‌وکار است و به معنای ایجاد یک فعالیت اقتصادی، برای رسیدن به یک هدف و تأمین یک نیاز مشخص است. در این کسب‌وکار، خالق پروژه، کارآفرین است که وظیفه مدیریت و رهبری پروژه را برای رسیدن به بهترین نتایج، بر عهده دارد. اما چه کسی می‌تواند کارآفرین شود؟

می‌توان گفت که همه افراد فرصت کارآفرینی دارند اما برخی ویژگی‌های خاص مانند: خلاقیت، اراده، فروتنی و… باعث می‌شود که یک کارآفرین در کار خود موفق شود.

چگونه خود را از نظر ذهنی برای کارآفرینی آماده کنیم؟

پس از آنکه به‌خوبی با مفهوم کارآفرینی چیست؟ آشنا شدید، اکنون وقت آن رسیده که روش‌هایی را برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق یاد بگیرید. نکاتی که در ادامه بیان شده است می‌تواند به شما در ایجاد آمادگی ذهنی برای کارآفرین شدن، کمک کند:

  • به نتیجه وا‌بسته نباشید

بدیهی است که افراد با تصورات خود وارد کارآفرینی می‌شوند و مدام از آن‌ها کمک می‌گیرند، کار خود را تصور می‌کنند، موفقیت‌های خود را به تصویر می‌کشند و ایده‌های خلاقانه خود را گسترش می‌دهند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند. در این شرایط بهتر است ذهن خود را بر انجام درست‌ترین کار در موقعیت‌های مختلف متمرکز کنید تا بتوانید نیاز مشتری و کاربران را تأمین کنید. کسب‌وکار خود را بر اساس موفقیت یا عدم موفقیت تعریف نکنید، اما چرا؟ در واقع فرآیندهای کارآفرینی و کسب‌وکارهای مختلف معمولاً با خوش‌بینی نسبت به نتایج آغاز می‌شوند و گاهی ممکن است با نگاه کردن به امور مالی و تحلیل نمودارها، با مواردی مواجه شوید که اگر بیش‌ازحد به نتایج توجه داشته باشید، روی موفقیت نهایی و روند کسب‌وکار تأثیر منفی بگذارد.

 

  • از تخیلات بپرهیزید

بیشتر کارآفرینان تخیلات مازادی دارند. می‌توان گفت که این یک موضوع شگفت‌انگیز است اما زیاده‌روی در توجه به تخیلات می‌تواند شما را به فکر کردن و تصویرسازی اتفاقات بدی که ممکن است رخ دهد و یا اینکه مردم چه فکری درباره کسب‌وکار شما می‌کنند و…، وارد کند؛ بنابراین بهتر است که زیاد به تخیلات واهی توجهی نداشته باشید، اما اگر می‌توانید به‌خوبی کنترل افکار خود را به دست بگیرید، می‌توانید به‌جای تخیلات بیهوده، ایده‌های بی‌نظیری را در ذهن خود پرورش دهید.

  • انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف‌پذیر بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق است؛ درواقع باید به یاد داشته باشید که مهم نیست یک ایده کارآفرینی خوب است یا بد؛ مهم این است که شما آن را خوب به کار می‌برید یا خیر. موارد مختلفی را می‌توان به‌عنوان عاملی برای انعطاف‌پذیری در نظر گرفت؛ به‌عنوان‌مثال زمان، توان مالی، تاب‌آوری ذهنی و…، از مواردی هستند که با تقویت آن‌ها می‌توانید انعطاف‌پذیری کسب‌وکار خود را در جهت رسیدن به موفقیت نهایی، تقویت کنید.

  • کنترل احساسات خود را به دست بگیرید

گاهی اوقات در فرآیندهای کارآفرینی ممکن است آن‌قدر شیفته یک ایده بشوید که حتی اگر برخی داده‌ها و تحقیقات و یا برخی افراد به شما بگویند که این ایده‌ی خوبی نیست، با خود بگویید که “حتماً دیگران اشتباه می‌کنند” و یا “ممکن است داده‌ها درست نباشند”. بنابراین در چنین شرایطی، هر چه بیشتر احساسات خود را کنترل کنید، می‌توانید بهتر روی اجرای ایده‌های خوب سرمایه‌گذاری کنید. در نقطه مقابل نیز ممکن است برخی ایده‌ها به ذهن شما خطور کند و آن‌ها را جدی نگیرید و حتی ممکن است در اوایل کار دچار وحشت شوید و فکر کنید که کار بیهوده‌ای انجام می‌دهید، در این شرایط نیز باید با تصمیم‌گیری هوشمندانه، ایده خود را گسترش دهید و خود را به چالش بکشید.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

مسیر کارآفرین شدن برای همه یکسان نیست و ممکن است افراد با چالش‌های کمتر یا بیشتری مواجه شوند اما رعایت برخی نکات می‌تواند در تصمیمات و مقابله با چالش‌های کارآفرینی به شما کمک کند.

  • تا می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

به خصوص اگر در اوایل کار خود هستید، سعی کنید برای پیشی گرفتن از رقیبان خود به یک رهبر ماهر و حرفه‌ای تبدیل شوید. اگر به دنبال سایت‌هایی با محوریت کارآفرینی هستید توصیه می‌کنم سری به وب سایت فارسی زبان دانشگاه کسب و کار بزنید. محتوای موجود در دانشکده کسب‌وکار می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش مهارت‌های شما در حوزه تجارت و کسب‌وکار داشته باشد.

  • به مسائل مالی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

امور مالی و حسابداری را بشناسید و به‌دقت آن را رصد کرده و به نحوه انجام فرآیندهای آن توسط دیگران توجه داشته باشید.

امور مالی و حسابداری را بشناسید و به‌دقت آن را رصد کرده و به نحوه انجام فرآیندهای آن توسط دیگران توجه داشته باشید.

  • به استراتژی‌های خود دقت داشته باشید.

کسب‌وکار خود را به خوبی بشناسید و راجع به تمام جنبه‌های آن اطلاعات کسب کنید و مطابق با آن استراتژی‌های مؤثری را طراحی و اجرا کنید. تمام نکات بالا، در کنار مهارت و ایده‌های شما، می‌تواند در رشد و ارتقاء کسب‌وکار و تبدیل‌شدن به کارآفرین موفق نقش داشته باشد. علاوه بر این‌ها انواع محتوا و مهارت‌ها را می‌توانید در وب‌سایت دانشگاه کسب و کار، با موضوعات مختلف در دامنه businessuni.net مشاهده کنید.

در این مقاله از سری مقالات دانشکده کسب‌وکار، به مفهوم “ کارآفرینی چیست“، پرداختیم و مواردی که می‌تواند به شما در تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق کمک کند را موردبررسی قرار دادیم؛ امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه کسب‌وکار می‌توانید سایر مقالات را مطالعه کرده و با مشاوران دانشکده کسب‌وکار در ارتباط باشید. دانشگاه کسب و کار یک رسانه تخصصی در حوزه کارآفرینی، استارتاپ و سرمایه‌گذاری است که می‌تواند اطلاعات مفیدی را برای رشد و گسترش تجارت به شما ارائه دهد.

 

دانشگاه کسب و کار | Businessuni.net | کارآفرینی | سرمایه‌گذاری | استارتاپ

 

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. این روزا همه دنبال کارآفرین شدن هستن غافل از اینکه کارآفرینی انقدر مسئولیت سنگین و سختی هستش که هر کسی قادر به انجام دادنش نیست توصیه میکنم قبل از هر کاری اول شخصیت خودتون رو بسنجید

دکمه بازگشت به بالا