امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر منطقه ییلاقی لار

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر در منطقه ییلاقی لار خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، در راستای سیاست‌های هدفمند واکسیناسیون دام دشت لار، جلسه شورای عشایری با حضور استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرهای دماوند، فیروزکوه، پاکدشت، رئیس سازمان‌های امور عشایری کشور، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مدیر کل دامپزشکی استان تهران به صورت ویژه در منطقه ییلاقی دشت لار استان تهران برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکتر مسعود محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران در حاشیه این نشست از واکسیناسیون رایگان دام‌های عشایر در منطقه ییلاقی لار خبر داد و گفت: اجرای این طرح به صورت رسمی از اول تیرماه در منطقه لار و در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات اجرا می‌شود و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود تعداد ۳۱۰ هزار رأس دام عشایر مربوط به شهرستان‌های تابعه استان و استان‌های همجواری که در این فصل سال در منطقه لار مستقر می‌شوند علیه بیماری‌های آبله بزی، آبله گوسفندی، شاربن، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و هاری تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کاملاً رایگان قرار می‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول اجرای این حجم از واکسیناسیون منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌های در منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در جمعیت دامی خواهد شد که علاوه بر حفظ سرمایه دامی به عنوان یک سرمایه ملی از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش نیز جلوگیری خواهد کرد. پیش بینی شده با اجرای طرح یک میلیون نوبت سر واکسیناسیون صورت گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا