کسب و کار

نکات کلیدی در خرید قفسه فروشگاهی و بهترین قیمت اجرای قفسه بندی

آیا در مورد  کاربرد قفسه بندی  و ویژگی‌های آن چیزی می‌دانید؟ این روزها پیشرفت تکنولوژی و صنعت حتی در قفسه‌های فروشگاهی نیز تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است. حتما تا کنون برایتان پیش آمده است که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید؛ نظم و نحوه چینش محصولات مختلف نظر شما را به خود جلب کند. حتی ممکن است ناخودآگاه لوازمی را بردارید که قصد خرید آن‌ را نداشته اید. نظم و ترتیبی که در چینش محصولات در یک فروشگاه دیده می‌شود؛ نتیجه استفاده از سیستم ساده قفسه بندی است.

جالب است بدانید استفاده از قفسه فروشگاهی و نظم و ترتیب در چینش محصولات یک فروشگاه، یک استراتژی فروش به شمار می‌رود. قطعا فروشگاه‌هایی که از این تکنولوژی ساده بی بهره‌اند؛ فروش چندانی نخواهند داشت. استفاده از سیستم قفسه بندی در فروشگاه‌ها مزایای بسیار زیادی به‌همراه دارد. برای اینکه بتوانید به استفاده بهینه‌ای از این تجهیزات برسید باید به نکات خاصی حین خرید توجه کنید.

قفسه بندی فروشگاهی

همچنین بخوانید

قفسه فروشگاهی چیست؟

قبل از اینکه به نکات مهم در خرید قفسه فروشگاهی بپردازیم؛ بهتر است با این تجهیزات و لزوم اجرای قفسه بندی در فروشگاه‌ها آشنا شوید. قفسه‌های فروشگاهی تجهیزاتی ساده و در عین حال بسیار ضروری برای فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند که این روزها در تمام فروشگاه‌ها دیده می‌شوند. همان‌طور که گفتیم این تجهیزات بسیار کاربردی بوده و مزیت‌های بسیاری را برای صاحبین فروشگاه‌ها به ارمغان می‌آورند. حتما از اهمیت و لزوم چینش صحیح محصولات در هر فروشگاه آشنا هستید. تصور کنید وارد یک فروشگاه شده‌اید که محصولات آن نظم و ترتیب مشخصی ندارند. در این صورت مجبور خواهید شد برای پیدا کردن محصول مورد نظر، زمانی را به جست‌وجو بپردازید. در این بین ممکن سایر لوازم مورد نیازی که برای خرید آن‌ها به فروشگاه مراجعه کرده بودید را فراموش کنید. این تجربه ناخوشایند از یک خرید در ذهن شما ماندگار شده و دیگر به آن فروشگاه مراجعه نخواهید کرد.‌

حال عکس این مسئله را تصور کنید. اگر وارد فروشگاهی شوید که تمام محصولات آن به صورت مرتب چیده شده باشند؛ می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را پیدا کنید. علاوه بر آن نمایش صحیح محصولات مختلف بر جذابیت فروشگاه افزوده و شما از زمانی‌که در فروشگاه سپری می‌کنید؛ احساس خوشایندی خواهید داشت. لذت یک خرید دلچسب شما را به مشتری بالقوه فروشگاه تبدیل می‌کند. این تجربه کاربری خوشایند در هر مشتری به افزایش فروش و رونق فروشگاه منجر می‌گردد. قفسه بندی فروشگاه علاوه بر اینکه به حداکثر استفاده بهینه از حداقل فضای موجود می‌انجامد؛ نقش مستقیمی در کاهش فعالیت اپراتورهای کمکی در فروشگاه دارد. لذت خرید کردن یک امر غیر قابل انکار است. وجود این قفسه‌ها، محصولات مختلف را در معرض دید قرار داده و هر مشتری می‌تواند بدون بر هم زدن نظم فروشگاه، محصول خود را از بین قفسه‌ها بردارد. امکان درج قیمت محصولات بر روی قفسه‌ها نیز نظم خاصی به فروشگاه بخشیده و از ایجاد شلوغی و هیاهو جلوگیری می‌کند. ساختار قفسه‌ بندی مغازه به‌صورتی است که امکان طراحی چیدمان مختلف را در محیط فروشگاه فراهم کرده است. در مورد اهمیت استفاده از سیستم قفسه بندی این نکته را در نظر داشته باشید. هر کسب و کاری برای افزایش سود و درآمدزایی خود باید به رفع نیاز کاربران اهمیت دهد.

قفسه‌های فروشگاهی، ساده ترین امکاناتی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آنها یک تجربه کاربری عالی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده و آن‌ها را به طرفداران خود، تبدیل کنید. جالب اینجا است با استفاده از این قفسه‌ها، حتی هزینه‌های جاری شما نیز کاهش می‌یابد. چون به نیروی کمکی کمتری نیاز پیدا می‌کنید. گذشته از تمام مزایا این روزها مردم سبک مدرنیته را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند و پیرو این سبک به تجهیزات پیشرفته و روز علاقه و توجه بیشتری نشان می‌دهند. قفسه‌ بندی فروشگاهی ساده‌ترین تجهیزات مدرنی هستند که ناخودآگاه به ملزومات راه اندازی یک مغازه یا سوپر مارکت تبدیل شده اند.

قفسه فروشگاهی

نکات مهم در قفسه بندی فروشگاهی

در مورد نکات مهم در قفسه بندی فروشگاهی باید بگوییم که قفسه‌های فروشگاهی در انواع مختلف یک طرفه کنار دیواری، دو طرفه وسط فروشگاهی، قفسه پوشاک، قفسه‌های گرد و گردان، قفسه‌های سنگین، قفسه میوه و سبزیجات، قفسه لوازم ریز، قفسه آجیل، استند نان، سبد حراج، استند دوچرخه و سایز تجهیزات فروشگاهی از جمله: کالسکه و چرخ خرید فروشگاهی، گیت و نرده محافظ، میز صندوق و تجهیزات دیگری که در سیستم قفسه بندی جای دارند؛ در فروشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از این تجهیزات، ویژگی‌های خاص خود را دارند و با اهداف خاصی طراحی و تولید شده‌اند. در واقع این تجهیزات فروشگاهی از زمان ورود مشتری به فروشگاه تا زمان خروج او در انجام یک خرید ساده و بدون دغدغه و ایجاد یک تجربه کاربری خوشایند، نقش دارند. هرچند قفسه‌های فروشگاهی صرفا برای نمایش صحیح محصولات فروشگاه و ایجاد نظم و ترتیب در چینش محصولات مختلف طراحی شده اند؛ اما انتخاب درست آن‌ها تأثیر مستقیمی در افزایش بازدهی استفاده از این تجهیزات دارد.

نوع قفسه بندی نقش مستقیمی در جلب رضایت کاربران شما دارد. به‌همین منظور نوع قفسه‌ای که برای فروشگاه خود انتخاب می‌کنید؛ باید با نوع محصولی که قرار است روی آن قرار بگیرد، تناسب داشته باشد.‌ به عبارتی قفسه‌ای که انتخاب می‌کنید؛ باید علاوه بر تأمین جلوه‌های بصری در نمایش محصولات، فضا و مقاومت کافی برای نگهداری از اجناس را نیز داشته باشد.‌ میزان استحکام و مقاومت برای هر یک از انواع قفسه‌ هایپر مارکت با توجه به محصولاتی که قرار است روی آن‌ها جای گیرند و همچنین بر اساس آخرین استانداردهای روز اروپا، تعریف شده است. در برخی از قفسه‌ها بر اساس نوع محصول به تراکم بالای ذخیره سازی نیاز دارید. به بیان ساده‌تر برخی از محصولات نسبت به حجمی که دارند؛ از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند. بنابراین قفسه‌ای برای این اجناس نیاز است که فضای کمی از محیط را اشغال کرده، اما بتواند محصولات بیشتری در خود جای دهد‌. همین پارامترها است که اهمیت استاندارد بودن قفسه‌ها را توجیه می‌کند.

قفسه فروشگاه

ویژگی‌های مهم قفسه فروشگاهی

برای داشتن یک سیستم قفسه بندی ایده آل برای فروشگاه خود، باید به چند نکته مهم توجه کنید. تمام کاربری فروشگاه شما به این قفسه‌ها و تجهیزات فروشگاهی بستگی دارد. شما باید برای جلب رضایت مشتری در کنار تمام امکاناتی که برای خرید آسان او فراهم می‌کنید؛ یک تعامل مثبت با مشتری داشته باشید. به‌عنوان مثال، زمانی را که شما برای خوشامد گویی به مشتری اختصاص می‌دهید و همچنین نحوه برخورد و خوشرویی شما نقش بسیار مهمی در جذب کاربران هدف دارد. دقت کنید که اگر محیط فروشگاه به درستی ساماندهی نشده باشد؛ چگونه می‌توانید به ایجاد تعامل با مشتری بپردازید؟ بنابراین در قدم اول باید به فکر تأمین تجهیزات لازم بر اساس استاندارد‌های تعریف شده باشید. برای خرید قفسه فروشگاهی در قدم اول، باید فضای فروشگاه را در نظر بگیرید و متناسب با ابعاد آن به انتخاب قفسه بپردازید. به‌عنوان مثال اگر اندازه طولی فضایی که برای راه اندازی مارکت در نظر گرفته‌اید‌؛ نسبت به عرض آن خیلی بیشتر باشد، خرید قفسه‌های یک طرفه دیواری انتخاب مناسب و عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد. همین‌طور اگر فضای فروشگاه به شما اجازه استفاده از قفسه‌های دو طرفه وسط فروشگاهی را می‌دهد؛ باید قفسه‌ای انتخاب کنید که از متریال‌های باکیفیت تولید شده و استحکام کافی داشته باشد. این قفسه‌ها بیشتر در معرض برخورد افراد و چرخ‌های خرید هستند و اگر تعادل و استحکام نداشته باشند؛ امکان سقوط قفسه و ریزش محصولات چند برابر می‌شود. پس بهتر است از قفسه‌های پبچ و مهره‌ای استفاده کنید؛ هر چند که امروزه بیشتر قفسه‌ها با پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند‌.

همان‌طور که گفتیم نحوه قفسه بندی و چیدمان فروشگاه به شما کمک می‌کند که از حداقل فضای ممکن حداکثر استفاده را داشته باشید. اگر بدون برنامه و بی هدف به خرید قفسه فروشگاهی بپردازید؛ یقیناً نمی‌توانید به چیدمان درستی برسید. پس لازم است قبل از خرید، یک طراحی ذهنی از فضای فروشگاه و نحوه چیدمان قفسه‌ها داشته باشید. به این ترتیب فضای پرت و بدون استفاده در محیط داخلی مارکت نخواهید داشت. تجهیزات فروشگاه تنها به قفسه ختم نمی‌شود. باید هنگام خرید قفسه به فضای قرار گیری یخچال‌ها هم توجه کنید. قفسه‌ فروشگاه در ابعاد مختلفی عرضه می‌شوند. بنابراین باید در انتخاب ابعاد قفسهف دقت کنید تا فضای کافی برای سایر تجهیزات باقی بماند. گذشته از تمام متریال‌های کمی و کیفی در انتخاب قفسه بندی فروشگاهی، توجه به جنبه‌های زیبایی این قفسه‌ها خالی از لطف نیست. رنگ قفسه‌ها و تناسب آن‌ با سایر جنبه‌های زیبایی در فروشگاه می‌تواند در افزایش جذابیت مارکت تأثیرگذار باشد.

انتخاب و گزینش فاکتورهای زیبایی در قفسه بندی فروشگاه کار چندان دشواری نیست. آنچه که حائز اهمیت است، انتخاب قفسه‌ها و تجهیزات باکیفیت و بادوام است. برای اینکه به انتخاب درستی در خرید این تجهیزات برسید؛ باید  در خصوص متریال‌ها و نحوه ساخت آن‌ها اطلاعات و دانش کافی داشته باشید. طبیعتا این اطلاعات تخصصی است و اینکه شما دانشی در این زمینه نداشته باشید؛ چندان دور از انتظار نیست. به‌همین خاطر بهتر است شرکتی را برای خرید انتخاب کنید که از اعتبار بالایی در بین مشتریان خود برخوردار است‌. مسلما اعتبار یک شرکت از رضایت مشتریان آن حاصل می‌شود و رضایت مشتری نتیجه کیفیت محصولات عرضه شده است. به‌همین خاطر انتخاب یک شرکت معتبر در زمینه فروش تجهیزات قفسه بندی، شما را به خرید ایده آلی می‌رساند‌. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمینه خرید قفسه‌های فروشگاهی، قیمت این تجهیزات است. وقتی به‌دنبال خرید قفسه فروشگاهی هستید؛ یعنی در شرف راه اندازی یک کسب‌وکار‌ می‌باشید. پس احتمالا در هزینه‌های جاری با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد و با به هر دلیلی صرفه جویی در هزینه‌ها برایتان اهمیت زیادی خواهد داشت. در ادامه راجع به قیمت این محصولات صحبت می‌کنیم.

قیمت قفسه فروشگاهی

در مورد قیمت قفسه بندی فروشگاهی باید بگوییم که سیستم قفسه بندی، آنچنان برای فروشگاه‌ها اهمیت دارد که نمی‌توان به‌هیچ وجه از خرید آن‌ها چشم پوشی کرد و یا توجه چندانی به کیفیت این تجهیزات نداشت.‌ قیمت این قفسه‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل موثر می‌توان به نوع قفسه و طراحی آن، جنس مواد اولیه آن، هزینه‌های تأمین مواد اولیه و هزینه‌های جاری در تولید، برند تولیدکننده و فاکتورهایی از این دست اشاره کرد. این قفسه‌ها معمولا از جنس فلز هستند. با توجه به قیمت فلزات در بازار جهانی، طبیعی است که قفسه‌های فروشگاهی چندان ارزان قیمت نیستند. مسئله اینجا است با توجه به اینکه شرکت‌های بسیاری این تجهیزات را تولید می‌کنند؛ در قیمت فروش آن‌ها نوسان بسیاری دیده می‌شود. شما نیز حداقل می‌توانید از شرکتی خرید قفسه فروشگاهی را انجام دهید که قیمت منصفانه‌تری نسبت به سایر شرکت‌ها در فروش قفسه ارائه می‌دهد. به این ترتیب اطمینان دارید که محصولات باکیفیتی را با قیمت مناسب تهیه کرده و در دراز مدت نیز هزینه آنچنانی برای نگهداری این سازه‌ها نخواهید داشت.

قفسه فروشگاهی دو طرفه

سیستم قفسه بندی فروشگاهی را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت تولیدی و صنعتی رادان صنعت شرق به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت عرصه کننده تجهیزات و قفسه بندی فروشگاهی انتخاب ایده آلی برای شما است. همکاران بخش فنی در این شرکت می‌توانند یک طراحی دقیق برای فضای فروشگاهی شما فراهم کرده و بر اساس آن قفسه های فروشگاهی شما را طوری انتخاب و عرضه کنند که به استفاده بهینه‌ای از فضای فروشگاه برسید. این شرکت تمام خدمات مربوط به قفسه بندی فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با اطمینان طراحی، تولید و تجهیز فضای فروشگاهی خود را به شرکت رادان صنعت شرق بسپارید. گروه طراحی و مهندسین این شرکت بر اساس نیاز مشتری سیستم قفسه های فروشگاهی را طراحی و پیاده‌سازی می‌کنند‌. در نتیجه شما بیشترین بازدهی را از چینش محصولات و نمایش آنها برای فروش بیشتر دریافت خواهید کرد. محصولات متنوع شرکت رادان صنعت شرق در حوزه سیستم قفسه‌های فروشگاهی به خوبی نیاز کاربران مختلف را در راه اندازی فروشگاه مرتفع می‌سازد. در این مورد که رادان صنعت شرق، تمامی محصولات و خدمات خود را با بهترین و نازل‌ترین قیمت ارائه می‌دهد؛ هیچ شکی نیست. در مورد کیفیت محصولات و تجهیزات فروشگاهی این شرکت نیز لازم است بدانید که تمام تولیدات آن مطابق با آخرین استانداردهای روز اروپا است. بیش از دو دهه تجربه فعالیت در این حوزه زمان مناسبی برای رفع نواقص موجود در تولیدات این شرکت بوده و هم اکنون شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات قفسه بندی فروشگاه را با قیمت مناسب ازشرکت رادان صنعت شرق تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر و نیز جهت مشاهده انواع قیمت قفسه‌ بندی فروشگاهی و سفارش خرید محصول بر روی لینک این شرکت به آدرس اینترنتی https://www.radan-ir.com کلیک کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا