امور زیربناییراه و ساختمان

کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/ به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آزاد شدن کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند.


همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، علی‌اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد از آزاد شدن کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد خبر داد و گفت: این کشتی در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

وی با اشاره به زمان آغاز دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر اظهار داشت: با حضور اقتدارآمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله، شاهد کمرنگ شدن این موضوع هستیم و هم‌اکنون نیز نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تامین می‌کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، دریانوردان ایرانی هم طی سال‌های گذشته با مواجه تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

صفایی با بیان اینکه در کشور به پنج هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش باید برای رفع این نیاز اقدام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند. همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بازیابی کریدور شمال – جنوب با توجه به نیاز روسیه، خاطرنشان کرد: در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو – رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز ابراز داشت: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود. در دوره‌ای که در مرز آذربایجان و ارمنستان با مشکل مواجه شدیم و کامیون در صف ماندند، این فرصت وجود داشت که بار از طریق بنادر شمالی ارسال شوند اما کشتی رو – رو برای ارایه این خدمات نداشتیم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا