افت ۱۸ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۱۸ هزار واحد کاهش، معادل ۱.۲۲ درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۰میلیارد و ۱۸میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۵هزار و ۷۶۰میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۹۲هزار و ۲۷۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۵۱.۲۴، ۳۸.۶۲ و ۱۶.۸۹ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۷۴۶میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۲هزار و ۵۳میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۰.۱۱ و ۴.۱۷ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۸هزار و ۱۵۴واحد کاهش، معادل ۱.۲۲درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۷۱هزارو ۸۹۸واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳هزار و ۲۳۰واحد کاهش، معادل ۰.۷۹درصد افت کرد و رقم ۴۰۳هزار و ۷۸۲واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۶هزار و ۵۶۴واحد افت به رقم یک میلیون و ۱۰۹هزار و ۵۳واحد و شاخص بازار دوم با ۲۶هزار و ۴۸۶واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۸۶۸هزار و ۴۹۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۴۷درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۰.۹۱درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

خروج از نسخه موبایل